וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הנפט אישרה רישיונות חדשים לחיפושי גז ונפט

סוניה גורודיסקי

11.12.2017 / 13:28

אנרג'יאן ישראל תקבל רישיונות חיפוש בבלוקים בקירבת המאגרים "כריש ותנין", וקונסורציום החברות ההודיות הכולל את החברות IOL, IOCL ,BPRL ,ONGC , יקבל רישיון חיפוש בבלוק 32

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גז טבעי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההליך התחרותי של פתיחת הים לתחרות עליו הכריז משרד האנרגיה לפני כשנה וחצי מגיע לקו הסיום: היום אישרה מועצת הנפט את ההצעות הזוכות במכרז לחיפושי גז טבעי ונפט במים הכלכליים של ישראל.

חברת אנרג'יאן ישראל לימיטד תקבל רישיונות חיפוש בבלוקים 12, 21, 22, 23 ו-31 הנמצאים בקירבת המאגרים "כריש ותנין", וקונסורציום החברות ההודיות הכולל את החברות IOL, IOCL ,BPRL ,ONGC , יקבל רישיון חיפוש בבלוק 32.

מפת זוכים בחיפושי גז. גלובס
ההצעות הזוכות/גלובס

כזכור המכרז הסתיים באמצע נובמבר, אליו ניגשו שתי מדינות בלבד: חברת אנרג'יאן היוונית שכבר אחראית על הפיתוח של שני מאגרים ישראלים "כריש" ו"תנין וקונסורציום של ארבע חברות ממשלתיות מהודו. המכרז, עליו עבדו במרץ אנשי משרד האנרגיה ושר האנרגיה יובל שטייניץ, הינו הראשון מסוגו בישראל, במהלכו נקבעה האסדרה לחיפושי גז טבעי ונפט במים הכלכליים של ישראל. זאת, לאחר שהים היה סגור לחיפושים למעלה מ - 4 שנים.

על פי הודעת משרד האנרגיה, על מנת לסיים את הליכי קבלת הרישיון, ולאשר את ההצעות באופן סופי, על החברות להשלים פרטים טכניים כגון, תשלום בונוס החתימה ואגרת רישיון, וכן להעביר למשרד ערבויות עבור הרישיונות. כמו כן, צריכה חברת ONGC–המפעילה בקבוצת החברות ההודיות, למנות נציג רשמי בישראל ולהירשם כחברה זרה בישראל. על החברות המציעות להשלים את הדרישות עד 30 יום משליחת הודעה על זכייתה ברישיון.

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ אמר היום: "מדובר בתחילתו של הליך ארוך טווח, שיוביל למימוש הפוטנציאל של מאגרי גז טבעי ונפט במים הכלכליים של מדינת ישראל לטובתם של אזרחי המדינה. אני מברך על כניסתן של חברות מהודו ויוון למשק האנרגיה הישראלי. יחד עם זאת, העובדה שרק חלק מאזורי החיפוש זכו לביקוש, מחייבת אותנו להפיק לקחים לגבי העתיד. אני מאמין, שמזכר ההבנות שנחתם בשבוע שעבר להקמת צינור גז טבעי מישראל לאיטליה יהפוך את חיפושי הגז בישראל ליותר אטרקטיביים. לפיכך, הוריתי לפתוח בהכנות לקיום הליך תחרותי נוסף במהלך 2018, בו יוטמעו הלקחים שיופקו".

  • עוד באותו נושא:
  • גז טבעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully