וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: עליות בעקבות הדו"ח של HP; התאוששות חדה במניות הבנקים בטוקיו

דפנה מאור

21.11.2002 / 9:01

מניות ספקיות של HP רשמו עליות ברחבי אסיה; צ'יינה יוניקום רוכשת רשתות סלולר בשווי 2.7 מיליארד דולר



מניות הטכנולוגיה הוליכו את בורסת טוקיו לסגירה הגבוהה ביותר מזה שבועיים, לאחר שאתמול דיווחה HP על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון. מניות הבנקים התאוששו אף הן והוליכו את הניקיי לעלייה של 2.5%. בקוריאה עלה הקוספי ב-1.2%; הונג קונג עולה ב-0.6%; ובטייוואן נרשמה מגמה מנוגדת והמדד הראשי ירד ב-1.6%.



הצלחה בחטיבת המדפסות של HP , סייעה ליצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם לעלות על התחזיות. מנייתה של HP קפצה ב-10% לאחר שדיווחה על HP רווח של 721 מיליון דולר או 24 סנט למניה, לפני הוצאות חד פעמיות. התחזיות צפו רווח של 22 סנט בלבד למניה. בתקופה המקבילה, בחישוב תוצאות קומפאק שטרם מוזגה לחברה, רשמה החברה רווח של 8 סנט למניה.



מחצית מהמחשבים השולחניים מתוצרת HP מיוצרים באסיה. החברות המספקות ל-HP רכיבים ושירותים הובילו את העליות באסיה. יצרנית המחשבים היפאנית פוג'יטסו עלתה ב-3.6%; מתחרתה היטאצ'י עלתה ב-3.7%.



מניות הבנקים בטוקיו עלו זה היום השני ברציפות, לאחר רצף ירידות קשה. המשקיעים ביפאן חוששים כי הרפורמה ביפאן תגרום להתמוטטות של חלק מהבנקים, הנושאים בעומס אדיר של חובות מסופקים. סוחרים בשוק אמרו כי העליות נובעות מכיסוי שורטים, הצפוי להימשך גם מחר.



סומיטומו מיטסוי זינק ב-16.7% לאחר שהעיתון "אסהי שימבון" דיווח שהבנק שוקל להעלות את ההפרשות לחובות מסופקים ב-60% השנה. בנק מיזוהו, הגדול בבנקי יפאן, זינק ב-18%.



בקוריאה זינקה יצרנית מוצרי האלקטרוניקה LG ב-12%; טריגם קומפיוטר, אשר 60% מתוצרתה מיוצר עבור HP, עלתה ב-6.5%.



בהונג קונג ירדה צ'יינה יוניקום ב-0.9% בניגוד למגמה הכללית, לאחר שאמרה כי תרכוש תשע רשתות סלולר מהחברה האם יוניקום BVI תמורת 2.7 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully