וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליארדר הנפט מארווין דיוויס מוביל הצעת רכש של 20 מיליארד דולר לנכסי הבידור של ויוונדי יוניברסל

דפנה מאור

21.11.2002 / 9:19

לפי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל"; מנהלי ויוונדי התנגדו עד כה למכירת נכסי הבידור, ומינו בשבוע שעבר את בארי דילר לראשות החטיבה



קבוצת משקיעים בראשותו של מיליארדר הנפט מארווין דיוויס הציעו לרכוש את נכסי הבידור של ויוונדי יוניברסל תמורת 15 מיליארד דולר ועוד 5 מיליארד דולר בחובות, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



בכירי ויוונדי אמרו עד היום כי אינם מתכננים למכור את נכסי המדיה של החברה במסגרת מכירת נכסים לצורכי צמצום חובות של 19 מיליארד דולר, שכן תחומי המדיה והטלקום הם מרכזיים לפעילותה של החברה. במסגרת אסטרטגיה זו מונה בשבוע שעבר בארי דילר האמריקאי למנכ"ל חטיבתה האמריקאית של ויוונדי, הכוללת את עיקר נכסי המדיה שלה.



דילר הפך למנכ"ל ויו"ר משותף של ויוונדי יוניברסל בארה"ב, לאחר ששימש כיו"ר ויוונדי יוניברסל אנטרטיינמנט. הוא הפך למנהל בחברת המדיה לאחר שמכר לה את נכסי הכבלים של USA נטוורקס, חברת הטלוויזיה שבשליטתו.



עד כה הכחישו ראשי ויוונדי, כולל המנכ"ל ז'אן רנה פורטו, כל כוונות להפריד את עסקי הבידור של יוניברסל בארה"ב ואמרו כי הם מרכזיים לפעילותה של החברה. אולם בשבועות האחרונים התמקדה ויוונדי במאבק שליטה מול וודאפון על חברת הטלקום סגטל, במקביל לניסיונות לגייס מזומנים כדי להקטין את חובותיה, שתפחו ל-19 מיליארד יורו בעקבות מסע רכש גדול שניהל המנכ"ל הקודם של החברה, ז'אן מארי מסייה.



מארווין דיוויס, 77, היה הבעלים של אולפני פוקס המאה העשרים בתחילת שנות השמונים. הוא מעוניין ברכישה מלאה או חלקית של נכסי המדיה, הכוללים את אולפני יוניברסל ופארקי השעשועים של יוניברסל, חברת התקליטים יוניברסל מיוזיק ורשתות הכבלים USA.



לפי המקורות של ה"ג'ורנל", בוחנת ויוונדי את הצעתו של דיוויס בכובד ראש. המשקיעים הנוספים בקבוצה צפויים לכלול את טקסס פסיפיק גרופ, הנתונה היום במו"מ לרכישת ברגר קינג, וביין קפיטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully