וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסני הפסידה בערעור במאבק על הזכויות לפו הדב בגלל השמדת מסמכים - המשפט יימשך

דפנה מאור

21.11.2002 / 9:39

ענקית המדיה ספגה קנס של 90 אלף דולר וסנקציות אחרות בגלל השמדת המסמכים הנוגעים לסכסוך זכויות יוצרים



דיסני ספגה מהלומה זמנית במאבק על הזכויות לשיווק פו הדב, אולם תוכל להמשיך להיאבק על זכויותיה בערכאות. ביהמ"ש בקליפורניה דחה ערעור של דיסני על קנס שספגה בשל השמדת מסמכים שנגעו לסכסוך המשפטי עם משפחת סלזינגר, התובעת מדיסני מיליארד דולר בטענה שדיסני גזלה ממנה תמלוגים על הפצת קלטות וסרטים של סיפורו של הדב החביב.



משפחתו של סטיבן א. סלזינגר, סוכן ספרותי מניו יורק שקנה את הזכויות בארה"ב ב-1930, אומרת כי דיסני חייבת לה 200 מיליון דולר בתמלוגים על הפצת חולצות ומוצרים אחרים, וכי נישלה את המשפחה כליל מזכויות על קלטות הווידיאו וה-DVD המבוססות על סיפורי הדב.



המשפחה, בראשותה של שירלי סלזינגר לאסוול, אלמנה בת 80, טוענת כי דיסני חייבת לה קרוב למיליארד דולר. דיסני, שאומרת כי שילמה למשפחת סלזינגר 12 מיליון דולר לשנה, טוענת כי החוזה מ-1930 תקף לגבי סחורות ולא לגבי קלטות וסרטים.



פו הדב הוא הנכס הבודד הגדול ביותר של דיסני, המייצר עבורה יותר מ-100 מיליון ברווח תפעולי מדי שנה.



משפחת סלזינגר טענה גם כי דיסני איבדה מסמכים הקשורים למכירות מוצרים והשמידה אחרים אשר הרחיבו את החוזה גם ל-DVD וקלטות וידיאו. ב-18 ביוני שופט ביהמ"ש העליון, ארנסט מ. הירושיגה, דחה ביקורת שהגיש רואה חשבון משפטי בטענה שזה התייחס לדיסני במשוא פנים ומצא כי דיסני "ניצלה לרעה את תהליך החשיפה" בכך שהסתירה את העובדה שהשמידה מסמכים שאולי היו מרחיבים את הסכם הרישוי לקלטות ו-DVD.



דיסני טענה כי השמדת המסמכים נעשתה בתום לב בתהליך שגרתי, אך ערעורה לא התקבל. משפחת סלזינגר ויתרה על זכויותיה לתשלום הוצאות משפטיות של 90 אלף דולר, וכך לא יכלה דיסני לערער על הפסיקה. דיסני תוכל לערער שוב על הסנקציות המשפטיות שנקבעו במשפט עצמו.



לפני שבועיים ביצעה דיסני מהלך איגוף למשפחת סלזינגר והכריזה כי רכשה את הזכויות מידי צאצאי מילן והמאייר של פו הדב. המהלך התבסס על שינוי בחוק זכויות היוצרים, המתיר לצאצאי היוצרים לתבוע מחדש את הזכויות על היצירות של אבותיהם. לפי החוק נדרשים יורשים של יוצרים להעניק התראה של שנתיים לבעלי זכויות היוצרים הנוכחיים, כך שהעסקה תיכנס לתוקף רק ב-2004.



נציגי משפחת סלזינגר דחו מיד את טענות דיסני, ואמרו כי הזכויות נרכשו כדין ואי אפשר לנשל את המשפחה מהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully