וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגבלים: חשש לקרטל במחירי כרטיסי הקולנוע

מיכל רז-חיימוביץ'

17.12.2017 / 9:56

רשות ההגבלים העסקיים מתריעה כי שיתוף הפעולה בנוגע למחירי כרטיסי הקולנוע בין רשתות הקולנוע הגדולות בארץ עלול להיות מנוגד להיחשב כקרטל המנוגד לחוק

סינמה סיטי. צילום: תמר מצפי, גלובס
סינמה סיטי/גלובס, צילום: תמר מצפי

חשש לקרטל במחירי כרטיסי הקולנוע: רשות ההגבלים העסקיים מתריעה כי שיתוף-הפעולה בנוגע למחירי כרטיסי הקולנוע בין רשתות הקולנוע הגדולות בארץ עלול להיחשב כקרטל המנוגד לחוק.

במכתב ששלחה לאחרונה המחלקה המשפטית של רשות ההגבלים העסקיים להתאחדות ענף הקולנוע בישראל ולמנהלי רשתות הקולנוע, הודיעה הרשות כי בכוונתה לבדוק אם הפעילות המשותפת של הרשתות, בנוגע להצעת החוק שמגבילה את עמלות הרכישה של כרטיסי קולנוע באינטרנט, מהווה הפרה של החוק.

על רקע איומן של הרשתות כי אם הצעת החוק המגבילה את עמלות הרכישה של כרטיסים באינטרנט תעבור, הן יעלו את מחירי הכרטיסים, מיהרה הרשות לפעול ולשלוח את מכתב ההתראה.

נזכיר כי בכנסת מקודמת הצעת חוק של חברת הכנסת תמר זנדברג (תיקון לחוק הגנת הצרכן) שתאסור על גביית עמלה נוספת על עסקות שמבוצעות באינטרנט. במהלך דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בהצעת החוק הזהיר אבי אדרי, מנכ"ל סינמה סיטי, כי כל שקל שירד מעמלת האינטרנט יעלה שני שקלים במחיר הכרטיס". גם ברשת בתי הקולנוע yes פלנט אמרו כי יעלו את המחירים במידה והצעת החוק של זנדברג תעבור.

"בענף בתי הקולנוע בישראל פועלת קבוצה מצומצמת של רשתות בתי קולנוע מובילות, החולשת על רוב המכירות הכרטיסים בענף. נוסף על כך, קיימות זיקות אנכיות בין הרשתות מובילות לבין שחקנים משמעותיים הפועלים במקטע ההפצה, כך שהשחקנים הפועלים במקטע בתי הקולנוע נאלצים כעניין שבשגרה להתקשר עם מתחריהם לשם רכישת זכויות הפצה של סרטים", נאמר במכתב רשות ההגבלים העסקיים שנשלח לרשתות.

לפי המכתב, בנסיבות אלה, שיתוף-הפעולה בין חברי ההתאחדות הנוגע לנושא הנמצא בליבת התחרות ביניהם – מחירי הכרטיסים הנגבים מאת ציבור הלקוחות ומחיריהם של שירותים נלווים כגון רכישה באינטרנט – מעלה חשש משמעותי לצמצום התחרות המתקיימת ביניהם. חשש זה מתחדד נוכח האפשרות כי במסגרת שיתוף-הפעולה מועבר בין חברי ההתאחדות מידע תחרותי רגיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully