וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש פטר מפרקי קווי אשראי מתשלום אגרה בתביעת הרשלנות על סך 60 מיליון שקל כנגד המנהלים ורואי החשבון שלה

אמיר הלמר

21.11.2002 / 12:13

האגרה על תביעה שכזו הינה 1.5 מיליון שקל; על פי ההסדר, ישלמו המפרקים 100 אלף שקל ואת יתרת הסכום בתום המשפט במידה שיזכו; משרד שלמה זיו מערער על ההחלטה



תביעתם של מפרקי חברת קווי אשראי לישראל שירותים פיננסיים משלימים, עו"ד יצחק מירון ורו"ח חיים רבינוביץ', על סך 60 מיליון שקל כנגד מנהלי החברה לשעבר - יובל רן, נתן שוורץ, אברהם גולדרייך ונתן טורנר יוצאת לדרך. זאת, לאחר ששופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, עדי אזר, אישר לאחרונה הסדר בעניין תשלום האגרה בתביעה.



התביעה הוגשה כנגד הדירקטורים ששירתו בחברה ואישרו את הסכם הניהול. כמו כן, התביעה הוגשה כנגד משרדי רואי החשבון משרד שלמה זיו ושות' ומשרד אלמגור ושות', שהתמזג לא מכבר למשרד ברייטמן אלמגור.



על פי ההסדר שנקבע בין המפרקים למדינה ואושר על ידי ביהמ"ש, ישלמו המפרקים כעת סך של 100 אלף שקל לקופת המדינה ויתרת הסכום, כ-1.4 מיליון שקל, תוטל על הנתבעים במידה שאלה יימצאו חייבים במשפט.



ב-1993 נחתם הסכם ניהול בין מנהלי קווי אשראי לבין החברה, לפיו הם יקבלו תשלום דמי ניהול בסך 27 מיליון שקל מראש ל-7 שנים תמורת מתן שירותי ניהול לקווי שהחלה לפעול בתחום מתן הלוואות בשוק האפור. דמי הניהול שולמו למנהלים באמצעות הקצאת מניות בחברה בשווי זה.



בתביעה טוענים המפרקים כי המנהלים פעלו להשגת חוות דעת כלכלית שתצדיק תשלום מראש בהיקף כספי שכזה, וזאת למרות שהיה ברור כי עיסוקה של קווי אשראי היה בתחום שהוא עתיר סיכונים - השוק האפור - ולא היתה ודאות אם יהיו רווחים לחברה. את חוות הדעת המתאימה, טוענים המפרקים, נתנו משרדי רואי החשבון של החברה שלמה זיו ואלמגור ושות' (שהתמזג והפך לברייטמן אלמגור).



המפרקים טוענים שב-1995 הסתבר שהחברה נקלעה לקשיים - הפסידה קווי אשראי 66 מיליון שקל מפעילותה בעסקי המימון, בניגוד לחוות הדעת. במארס 1997 נמלטו חלק מהמנהלים מהארץ ובכך נפסקו לחלוטין שירותי הניהול. למרות זאת, טוענים המפרקים, המנהלים לא החזירו את הכסף שקיבלו, וחברי הדירקטוריון וועדת הביקורת לא דרשו מהם לעשות כן.



מאחר שרוב המנהלים ברחו מהארץ וחלקם מצויים בהליכי פשיטת רגל, ברור כי המפרקים מכוונים בתביעתם לכיסים העמוקים של חברות הביטוח, ובעיקר של רואי החשבון, הנתבעים בסך של 27 מיליון שקל.



כאמור, לאחר הגשת התביעה הגישו המפרקים בקשה לפטור מלא מאגרה אך המדינה התנגדה לכך. לאור ההתנגדות, הוגשה במאי בקשה מתוקנת להסדר אגרה. לבקשות הפטור וההסדר התנגדו הנתבעים.



משרד שלמה זיו', המיוצג על ידי עוה"ד עודד שטייף וניר מילשטיין ממשרד חיים סמט ושות', נטען כי אין מקום לאשר הגשת התביעה בפטור מאגרה. זאת, משום שהתביעה עצמה אינה מגלה עילה, שכן המנהלים לא קיבלו כסף אלא מניות שהושבו לחברה לאחר ששוויין ירד, ומכאן שלא נגרם נזק לחברה. בנוסף, הם טענו כי בקופת הפירוק מצויים כספים נוספים, ולפיכך אין מקום לאשר למפרק את ההסדר המבוקש.



טענות אלו נדחו על ידי השופט, שקבע כי תפקידו של ביהמ"ש הוא לתמוך במפרק וכי הליך הפטור מאגרה אינו המקום לבחון את קיומה של עילת התביעה וזה יתברר בהמשך בהליכים נוספים. מכל מקום, מציין השופט כי לא ניתן לראות בתביעה מופרכת על פניה. משרד שלמה זיו הגיש ערעור על ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully