וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבילון השיקה מילון עברי - אנגלי

צורי דאר

21.11.2002 / 12:55

הגירסה כוללת גם תרגום דו כיווני בין אנגלית לאיטלקית, פורטוגזית, ספרדית וצרפתית

חברת בבילון (Babylon), יצרנית תוכנת שרותי המידע והתרגום, הודיעה היום על הגירסה החדשה בבילון-פרו 4.0.

בגרסה החדשה נוספו לתוכנה חמישה מילונים דו-כיווניים מלאים, המאפשרים למשתמשים לתרגם מעברית, איטלקית, פורטוגזית, ספרדית וצרפתית לאנגלית ולהיפך.

עד היום תמכה תוכנת בבילון בתרגומים בכיוון אחד בלבד, כלומר - ניתן היה לתרגם מאנגלית לעברית, אך לא מעברית לאנגלית. בבילון-פרו 4.0 מאפשרת תרגומים בשני הכיוונים, בכמה שפות במקביל, ומעניקה למשתמש פתרון מלא לכל צרכי התרגום. הגירסה החדשה כוללת, בנוסף לכך, גם מילון ביטויים עברי-עברי המכיל קרוב ל-100 אלף ערכים.

סך כל מילוני בבילון מכילים למעלה משלושה מיליון ערכים, ועומדים לשירותם של כ-19 מיליון משתמשים ברחבי העולם, ולמעלה מחצי מליון משתמשים בישראל. על פי תחזיות החברה, צפוי מספר המשתמשים לגדול באופן ניכר כעת, עם הכנסתם לשוק של המילונים הדו-כיווניים, להם קיים כבר כיום ביקוש גדול.

החברה מסרה כי הוצאת המילונים לוותה בהשקעה גדולה של הצוות הלשוני של בבילון. זאת, כיוון שכל מילון כולל מנוע מורפולגי מקיף, המאפשר לבבילון לזהות מילים ומונחים בכל נטייה בה הם מופיעים, ואינו מחייב את המשתמש להכיר את צורות הבסיס של המלים. עוד נמסר כי מילונים דו-כיווניים ביפנית ובהולנדית יהיו זמינים אף הם בעתיד הקרוב, בתוך שבועות ספורים.

כמו כן, נמסר למשך תקופה מוגבלת הגרסה החדשה בבילון-פרו 4.0 תימכר במחירי היכרות - רישיון לשנה תמורת 115 שקל, רחשיון דו-שנתי תמורת 180 שקל ורשיון קבוע תמורת 235 שקל.

מאז הקמתה ב-1997, השיקה בבילון מילונים ב-13 שפות והיא מאפשרת גישה למאות מקורות של אינפורמציה. בבילון גם מאפשרת לחברות ליצור מילונים פנים ארגוניים אשר יכולים לשמש את העובדים לצורך שליפת המידע הארגוני בצורה פשוטה.

בעבר התבסס המודל העסקי של החברה על מכירת שטחי פרסום. מודל זה נכשל ובחברה הוחלט לפטר כמחצית מ-60 העובדים ולעבור למודל עסקי שיתבסס על מכירת רשיונות. החברה הצהירה בעבר כי היא מצפה לרשום למעלה מ-100 אלף לקוחות פרטיים משלמים בישראל בשנה הנוכחית.

במקביל לשוק הצרכנים הפרטי, מתמקדת החברה במכירת רשיונות בתשלום לארגונים. עם לקוחותיה נמנות חברות כקומברס , צ'ק פוינט , סיסקו , קוקה קולה, אורקל, ארנסט אנד יאנג, אוונטיס, באייר, סוני ו-UPS.

במאי השנה השלימה בבילון גיוס של 1.7 מיליון דולר ממשקיעים קיימים. בעלי המניות העיקריים של בבילון הם פורמולה ויז'ן מקבוצת פורמולה, מוניטין תקשורת שבשליטת אליעזר פישמן והיזם אמנון עובדיה.

עם הצלחת המודל העסקי החדש צמחה החברה בשנה האחרונה מכ-25 לכ-50 עובדים. מנכ"ל החברה, אלכס אזולאי אמר בעבר ל-TheMarker כי החברה צופה גידול של 30% בהכנסות מרבעון לרבעון ב-2002. על פי הערכות, בקצב זה גידול כזה, בבילון צפויה לסיים את 2002 עם הכנסות של כ-4 מיליון דולר. אזולאי אמר היום ל-TheMarker כי החברה נמצאת כיום על סף איזון. אזולאי סירב להתחייב כי החברה תמשיך לצמוח בקצב של מעל 100% בשנה ב-2003.

"בזמן הקרוב נחליט האם אנחנו רוצים להשקיע במערכי שיווק ולהתרחב כדי למצות את הפוטנציאל, או להתמקד במשימה של לעבור לרווחיות. קצב הגידול ב-2003, שימשיך להיות מכובד, ייגזר מהחלטה זו", אמר אזולאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully