וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות בפתיחה בעקבות דו"חות טובים של HP

שירלי יום-טוב

21.11.2002 / 16:39

טי.טי.איי מוסיפה 4.5%; טבע עולה ב-0.6% לאחר שהודיעה כי מעבר ליכולתו הטיפולית של הקופקסון בחולי טרשת נפוצה, הוא מסוגל להגן מפני אובדן תאים עצביים


יום המסחר נפתח בעליות במדדים לאחר הדו"חות הטובים של HP אמש לאחר המסחר, ולמרות האזהרה של ג'נרל אלקטריק, שהיתה צפויה בשווקים. הנאסד"ק עולה ב-0.8% והדאו מוסיף 0.5%.

בין המניות הישראליות בולטת בפתיחה מניית טי.טי.איי שעולה ב-4.5% למחיר של 4.4 דולרים. מניית אלטק עולה ב-9% למחיר של 50 סנט לאחר הדו"חות שפרסמה היום החברה. מניית ברן מאבדת 10% למחיר של 5.2 דולרים, וטבע מוסיפה 0.6% למחיר של 77.4 דולר לאחר הודעת החברה כי ייתכנו שימושים נוספים לתרופת הקופקסון.

סקירת טרום מסחר

הדו"חות הטובים של חברת HP מאמש עשויים להשפיע היום באופן חיובי על זירת המסחר בוול סטריט והחוזים העתידיים מורים כעת על עליות בפתיחת המסחר. יחד עם זאת, אזהרת הרווח שפירסמה לפני זמן קצר ג'נרל אלקטריק, עלולה למחוק במידת מה את האופטימיות שאחזה בשווקים עד כה. בשעה זו מצביעים החוזים על מדד הנאסד"ק 100 על פתיחת מסחר בעלייה של 0.8%. ה-S&P500 צפוי לעלות ב-0.4%.

ענקית התעשייה האמריקאית ג'נרל אלקטריק הודיעה היום כי הורידה את תחזיות הרווח שלה לשנת 2002, בשל הפרשות של 1.4 מיליארד דולר הקשורה לחטיבת הביטוח של GE. החברה הורידה את תחזית הרווח השנתית מ-1.65 דולר למניה ל-1.51 דולר למניה. התחזית החדשה מייצגת צמיחה של 7% ברווחים לעומת שנת 2001. בהודעתה הסבירה החברה כי התנאים העסקיים ברבעון הרביעי ובשנה כולה היו בהתאם לתחזיות, מלבד נושא ההפרשה.

HP, אחת מרכיבי מדד הדאו ג'ונס, דיווחה אמש על תוצאות הרבעון הפיסקאלי הרביעי, שהיו טובות מתחזיות האנליסטים. כמו כן החברה מסרה כי היא מרגישה בנוח עם התחזיות שלה לרבעון הנוכחי. בית ההשקעות קרדיט סוויס העלה היום את תחזיותיו לחברה ונקב במחיר יעד של 18 דולר למניית החברה. מניית HP מזנקת במסחר שלפני הפתיחה ב-10% למחיר של 18.4 דולר.

מניית טבע עשויה היום לרכז עניין על רקע הודעתה של החברה המצביעה על כך שייתכן שימוש נוסף לתרופת הקופקסון, מעבר לשימוש שנעשה בה כיום לטיפול בחולי טרשת נפוצה. טבע הודיעה כי חוקרים אירופיים גילו כי מעבר ליכולתו של הקופקסון להוריד את תדירות ההתקפים של חולים בטרשת נפוצה בשלב ההתקפי, הוא מעודד גם שחרור של מרכיב (פקטור) המסייע בהגנה על המוח מפני פגיעה ואובדן סיבים עצביים. קופקסון, התרופה האתית של טבע, מאושרת כיום לשימוש ב-41 מדינות הכוללות את ארה"ב, קנדה, אוסטרליה וכל מדינות האיחוד האירופי. מניית טבע עולה כעת בת"א ב-0.6% למחיר של 356.4 שקל. שווי השוק של טבע מסתכם ב-9.9 מיליארד דולר ומניית החברה עלתה ב-15% בחודשיים האחרונים.

חברת אלטק המתמחה בייצור מעגלים מודפסים, דיווחה היום על הכנסות של 5.3 מיליון דולר לרבעון השלישי בהשוואה ל-5.8 מיליון דולר ברבעון קודם. ההפסד הנקי הסתכם ב-1.4 מיליון דולר או 29 סנט למניה בהשוואה להפסד נקי של 230 אלף דולר או 5 סנט למניה ברבעון הקודם. אלטק נסחרת בנאסד"ק (SmallCap) ובת"א לפי שווי שוק של 2.2 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully