וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע הודיעה כי מחקרים מצביעים על יכולתה של תרופת הקופקסון להציל תאי עצב פגועים

שירלי יום-טוב

21.11.2002 / 14:38

חוקרים אירופיים גילו שמעבר ליכולתה של הקופקסון להפחית תדירות ההתקפים של חולי טרשת נפוצה, היא מעודדת שחרור מרכיב המסייע בהגנה על המוח מפני אובדן תאים עצביים * שימוש מוקדם בקופקסון של טבע ע"י חולי טרשת נפוצה עשוי למנוע הצטברות נזקים מוחיים (ארכיון)



הודעתה של ענקית התרופות הישראלית, טבע מצביעה היום על כך שייתכן שימוש נוסף לתרופת הקופקסון, מעבר לשימוש שנעשה בה כיום לטיפול בחולי טרשת נפוצה. טבע הודיעה כי חוקרים אירופיים גילו כי מעבר ליכולתו של הקופקסון להוריד את תדירות ההתקפים של חולים בטרשת נפוצה בשלב ההתקפי, הוא מעודד גם שחרור של מרכיב (פקטור) המסייע בהגנה על המוח מפני פגיעה ואובדן סיבים עצביים.



טבע מציינת כי על פי מחקר שהתפרסם בגיליון האחרון של כתב העת הבריטי Brain, הקופקסון מדרבן תאים מסוימים שנלקחו מחולים המטופלים בקופקסון, לייצר פקטור המסייע בגדילה ובשרידות תאי עצב. הפקטור BDNF יכול להציל תאי עצב פגועים או מתנוונים וכן לסייע בבנייה מחדש של החומר המצפה המגן על סיבי העצב ובגדילה מחדש של תאי עצב.



קופקסון, התרופה האתית של טבע, מאושרת כיום לשימוש ב-41 מדינות הכוללות את ארה"ב, קנדה, אוסטרליה וכל מדינות האיחוד האירופי.



מניית טבע עולה כעת בת"א ב-0.6% למחיר של 356.4 שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully