וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: HP מובילה את מניות הטכנולוגיה לעליות; GE עולה ב-4.1% למרות אזהרת רווח

דפנה מאור

21.11.2002 / 16:56

מנייתל HP מזנקת ב-10.9% בעקבות הדו"חות; יונייטד איירליינס עולה ב-12.3% לאחר שהגיעה להסכם עבודה שימנע ממנה פשיטת רגל ומושכת את מניות התעופה



מגמה חיובית נרשמת במניות הטכנולוגיה במסחר לפני הפתיחה, בעידודו של דו"ח מוצלח של HP שפורסם אמש. HP עצמה עולה ב-10.9% ומתחרותיה בתחום המחשבים עולות בעקבותיה. יונייטד איירליינס מתבלטת בעלייה של 12.3% לאחר שהגיעה להסכם עבודה שעשוי להציל אותה מפשיטת רגל. תגובות מתונות נרשמות לאזהרת רווח של GE, ומנייתה עולה ב-4.1%.



בחזית המקרו: ירידה של 25 אלף במספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב נרשמה בשבוע שעבר - לרמה הנמוכה ביותר מאז יולי, של 376 אלף.



אזהרת רווח לענקית התעשייה האמריקאית ג'נרל אלקטריק: החברה הודיעה היום כי הורידה את תחזיות הרווח שלה לשנת 2002, בשל הפרשות של 1.4 מיליארד דולר הקשורה לחטיבת הביטוח של GE. מנייתה של GE עולה ב-4.1%.



GE הורידה את תחזית הרווח השנתית מ-1.65 דולר למניה ל-1.51 דולר למניה. התחזית החדשה מייצגת צמיחה של 7% ברווחים לעומת שנת 2001. בהודעתה הסבירה החברה כי התנאים העסקיים ברבעון הרביעי ובשנה כולה היו בהתאם לתחזיות, מלבד נושא ההפרשה.



הצלחה בחטיבת המדפסות של היולט פקארד, סייעה ליצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם לעלות על התחזיות. מנייתה של HP קופצת ב-10.9% לאחר שדיווחה על רווח של 721 מיליון דולר או 24 סנט למניה, לפני הוצאות חד פעמיות. התחזיות צפו רווח של 22 סנט בלבד למניה. בתקופה המקבילה, בחישוב תוצאות קומפאק שטרם מוזגה לחברה, רשמה החברה רווח של 8 סנט למניה.



בעקבות HP נרשמת מגמה חיובית במניות יצרניות המחשבים. מתחרותיה של HP, דל ו-IBM מוסיפות כאחוז, כל אחת. IBM הודיעה אתמול כי הנפיקה אג"ח גלובליות ב-2 מיליארד דולר. השבוע יגיע היקף הגיוסים באג"ח תאגידי ליותר מ-15 מיליארד דולר, בשל הריביות הנמוכות המקטינות את עלות המימון.



יונייטד איירליינס (סימול UAL) קופצת ב-12.6% לאחר שהגיעה להסכם עם איגוד המכונאים שלה. האיגוד הסכים לקיצוצים של 1.5 מיליארד דולר בעלויות כוח האדם בחמש השנים הקרובות. יונייטד פעלה בקדחתנות בשבועות האחרונים להגיע להסכמי קיצוצים עם האיגודים כדי להימנע מפשיטת רגל ולהשיג מענק סיוע ממשלתי. בעקבותיה עולה אמריקן איירליינס (סימול AMR) ב-6.7%; דלתא איירליינס (סימול DAL) עולה ב-7.2%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully