וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלטק: ירידה של 8% בהכנסות ל-5.3 מיליון דולר; זינוק בהפסד הנקי ל-1.4 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

21.11.2002 / 17:11

ברבעון הקודם והמקביל דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-250 אלף ד'; ההפסד התפעולי הסתכם ב-1.1 מיליון ד' ובקופה 2.2 מיליון ד', ירידה של כ-300 אלף ד' מהרבעון קודם



הרבעון השלישי לא היה חיובי במיוחד עבור חברת אלטק מפתח תקווה, המייצרת מעגלים מודפסים. החברה, שנאלצה לבצע קיצוץ בשכר כל עובדיה לאחרונה, דיווחה היום כל ירידה בהכנסות וזינוק בהפסד הנקי שלה. ההכנסות הסתכמו ב-26 מיליון שקל (5.3 מיליון דולר) ברבעון השלישי - ירידה של כ-8% מהכנסות הרבעון הקודם ורמה זהה לזו שנרשמה ברבעון המקביל.



בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי של 6.8 מיליון שקל או 1.4 שקלים למניה (1.4 מיליון דולר, או 29 סנט למניה). ההפסד הנקי זינק ביחס לזה של הרבעון הקודם שהסתכם ב-1.1 מיליון שקל (229 אלף דולר או 5 סנט למניה) ברבעון השני. גם ביחס לרבעון המקביל מדובר בעלייה חדה בהפסד, אז דיווחה אלטק על הפסד נקי של 1.3 מיליון שקל (274 אלף דולר או 6 סנט למניה). נציין כי החברה מנהלת את דו"חותיה בשקלים, ועל כן הדיווח ל-SEC בדולרים כולל גם את השפעת תנודתיות שער החליפין.



"אנו מאמינים כי תוצאות הרבעון השלישי חריגות. גורמים עונתיים תרמו לתוצאות הרבעון אף הם - החודשים יולי אוגוסט היו חלשים במיוחד באירופה, ואנו חשים כי תוצאות הרבעון אינן משקפות נכונה את חוזקה של החברה", ציין אריה רייכרט, מנכ"ל ונשיא החברה בתגובה לדו"חות.



רייכרט ציין כי "אנו רואים המשך עניין במוצרים שלנו, אך עיתוי ההזמנות נותר עדיין לא ידוע".
אלטק לא כוללת בדו"חות של היום תחזיות לעתיד, כפי שנהגה לעשות ברבעונים קודמים, גם אם לא כללה בהם מספרים מדויקים. רייכרט ציין ביחס לרבעון הבא כי "קשה לתת תחזיות לעתיד".



אלטק, המעסיקה כ-300 עובדים, קיצצה לאחרונה את שכר עובדיה בהיקף של עד 10% כדי לצמצם את עלויותיה ולהתאים אותן להכנסות המתכווצות. החברה מדווחת היום על הפסד תפעולי של 5.5 מיליון שקל (1.1 מיליון דולר) לעומת הפסד תפעולי של 1.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. לאלטק לא היו הוצאות מו"פ ברבעון השלישי, לכן כל הוצאותיה התפעוליות בסכום של 4 מיליון שקל (822 אלף דולר) הן בגין הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות.



תוצאות הרבעון השלישי כוללות את תוצאותיה של חברת קובטרוניק שנרכשה על ידי אלטק במהלך הרבעון השני בסכום של 2 מיליון דולר. מימון הרכישה בוצע בעזרת קווי אשראי מהבנק. את הרבעון השלישי סיימה אלטק עם 2.2 מיליון דולר בקופתה - ירידה של כ-300 אלף דולר ביחס לרבעון הקודם.



סעיפי ההתחייבויות במאזנה של החברה כוללים קווי אשראי וחובות לטווח קצר לבנקים בסכום של 4.6 מיליון דולר וחוב לטווח ארוך של 4.2 מיליון דולר. אלטק נסחרת לפי שווי שוק של 2.4 מיליון דולר ומניית החברה מוסיפה כעת 9% למחיר של 50 סנט במחזור נמוך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully