וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים פנו לביהמ"ש בבקשה לפירוק יורוקום תקשורת

עירית אבישר

20.12.2017 / 14:33

ביקשו למנות מנהל מיוחד שיממש את הנכסים המשועבדים להם. ליורוקום תקשורת חוב של 1.2 מיליארד שקל לבנקים  

שאול אלוביץ'. תמר מצפי, גלובס
שאול אלוביץ/גלובס, תמר מצפי

הבנקים פנו היום (רביעי) לביהמ"ש בנוגע לחוב של קבוצת יורוקום תקשורת, ודרשו להתחיל בהליך פירוק לחברה של שאול אלוביץ'.

ליורוקום תקשורת חוב של 1.2 מיליארד שקל לבנקים: הנושה הגדול הוא דיסקונט עם חוב של 600 מיליון שקל. דיסקונט, שזיהה לפני כשנתיים החמרה במצבה הפיננסי של הקבוצה, הצליח להגדיל את היקף הבטוחות העומדות בפניו הכוללות בין היתר חלק ממניות אינטרנט זהב- בעלת השליטה בבזק ואת בית יורוקום. ביוני האחרון פנה הבנק לקבוצה בבקשה לבצע הסדר חוב, ולפני שלושה שבועות שלח דרישה לפירעון מיידי יום לאחר שבנק הפועלים עשה זאת.

הנושה השני הוא בנק הפועלים, שהחליט באחרונה להחריף את הקו מול יורוקום ושלח לפני שלושה שבועות מכתב התראה בטרם פנייה לביהמ"ש. הדדליין שהקציב בנק הפועלים ליורוקום פג ביום שני האחרון, ובין הבנק לאלוביץ' ישנם יחסים מתוחים במיוחד. יורוקום תקשורת וחברות בנות שלה חייבות גם 200 מיליון שקל לבנק הבינלאומי, ששלח גם הוא באחרונה מכתב התראה בטרם פנייה לביהמ"ש. הבנקים השונים הפרישו כבר את מרבית החוב במאזניהם.

בשבועות האחרונים עשו ביורוקום מאמצים להגיע להסדר חוב, אלא שהבנקים דורשים כי הסדר שכזה יכלול הזרמה של 100-150 מיליון שקל מצד אלוביץ', שמסרב לכך מכיוון שאין לו ערבות אישית לחוב. בקבוצה ניסו לגייס משקיע חיצוני שיבצע את ההשקעה. השבוע פורסם ב"גלובס" כי התקיימו מגעים שכאלה מול מאיר שמיר, אולם שמיר מוכן לבצע השקעה שכזו רק אם תתבצע מחיקה של חלק מהחוב שתשפר את מצבה הפיננסי של הקבוצה, ובבנקים נרתעים בשלב זה מביצוע מחיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully