וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריס קאהן מכפיל את הפרס שתקבל נטלי פורטמן ל-2 מיליון דולר

20.12.2017 / 14:27

פרס "בראשית" יוענק ב-2018 לשחקנית האמריקאית-ישראלית, שתתרום אותו לפרויקטים של קידום שוויון לנשים בכל התחומים. פורטמן: "נושא השוויון המגדרי הוא רלוונטי וחשוב"

מוריס קאהן, נטלי פורטמן וסטאן פולוביץ'. יח"צ,
מוריס קאהן, נטלי פורטמן וסטאן פולוביץ'/יח"צ

בחודש שעבר הוכרזה השחקנית נטלי פורטמן כזוכה בפרס בראשית לשנת 2018. כעת מתברר שהפרס יהיה אפילו גדול מהצפוי. הפילנתרופ הישראלי מוריס קאהן יעניק תרומה של מיליון דולר לקרן פרס בראשית. מענק זה יכפיל את סכום הפרס ל -2 מיליון דולר.

פורטמן היא הזוכה החמישית בפרס בראשית. היא מצטרפת לרשימת זוכים מכובדת הכוללת את מייקל בלומברג, מייקל דאגלס, יצחק פרלמן ואניש קאפור. בהתאם למסורת הפרס, הודיעה פורטמן כי כספי הפרס יוענקו לפרויקטים המתמקדים בקידום שוויון הנשים בכל תחומי העשייה. חלק ניכר מהכספים יעבור לתמיכה בארגונים לא ממשלתיים הפועלים בתחום זכויות הנשים בישראל. פורטמן תקבל את פרס בראשית בטקס חגיגי בירושלים ב -28 ביוני 2018.

בפגישה עם קאהן שהתקיימה השבוע בניו יורק ציינה פורטמן כי "אני רוצה להביע את הכרת התודה וההערצה שלי למוריס קאהן על תמיכתו המרשימה בנושא של פרס בראשית בשנת 2018. נדיבותו של מוריס מחזקת עוד יותר את ההבנה עד כמה נושא השוויון המגדרי הוא רלוונטי וחשוב כיום - בישראל, בארה"ב ובעולם כולו".

קאהן אמר כי "אני שמח לקבל את ההזדמנות לתמוך בכלת פרס בראשית לשנת 2018 נטלי פורטמן במשימה האצילית שהיא התגייסה אליה". קאהן הוסיף כי "פרס בראשית ידוע במיקוד הפילנתרופיה שלו בנושאים שהינם רלוונטיים ואקטואליים; נושא השוויון וההעצמה של הנשים הוא ללא ספק אחד מהם. אני מאמין שגב' פורטמן, דמות מופת יהודית, ביחד עם קרן פרס בראשית, נמצאים בעמדה טובה כדי להשפיע ולהביא לשינוי משמעותי. זהו כבוד בשבילי להיות חלק מהמאמץ".

פרס בראשית, המכונה גם פרס הנובל היהודי, מוענק מדי שנה מטעם ממשלת ישראל, הסוכנות היהודית וקרן ג'נסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully