וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חברת מיחזור בקבוקים שלשלה לכיסה מיליוני שקלים שלא כדין

20.12.2017 / 16:40

בעקבות ביקורת על דיווחים שהועברו למשרד להגנת הסביבה מכוח חוק הפיקדון עלה חשד כי החברה העבירה דיווחים כוזבים למשרד, ולתאגיד אל"ה ולרשויות המס וגרפה כך 6 מיליון שקל

צילום: יותם רונן, רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: חן הרצוג מחברת BDO מדווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על המסחר בבורסה)

חברת מיחזור בקבוקים אזורית נחקרת בשלושת החודשים האחרונים בחשד למרמה, זיוף, שיבוש הליכי חקירה ולבנת הון. החקירה נערכת על ידי משטרת ישראל וחוקרי מכס ומע"מ חיפה והצפון.

החקירה נפתחה בעקבות ביקורת שערך המשרד להגנת הסביבה על דיווחים שקיבל מכוח חוק הפיקדון לשנת 2016. מבדיקת החברה עולה חשד כי היא דיווחה והמציאה למכס ומע"מ, לתאגיד אל"ה ולמשרד להגנת הסביבה, מסמכים כוזבים באמצעותם שלשלה לכיסיה רווחים של כ-6 מיליון שקל.

הבוקר עצרו חוקרי משטרת ישראל היחידה המרכזית חוף, ביחד עם חוקרי מכס ומע"מ חיפה והצפון, מנהל בכיר בחברה, תושב חיפה באמצע שנות הארבעים לחייו. המנהל נחקר נחקר בגין חשדות אלו ושוחרר בתנאים שקבע בית המשפט בחיפה. המנהל חוייב להפקיד ערבות עצמית בסך של 50 אלף שקל ולא ליצור קשר עם המעורבים בחקירה לתקופה של 180 יום.

עו"ד מיכאל כרמל ועו"ד אליהו סרור, המייצגים את המנהל, מסרו כי "מדובר בעלילת דם". לדבריהם, מדובר ב"אדם שומר חוק שנתקל לראשונה במלוא עוצמתה של משטרת ישראל ולאו דווקא במישור החיובי. מרשנו לא עבר על החוק וכל פעולותיו נעשו על פי דין ומשטרת ישראל מנסה באמצעותו לנגח גופים אחרים".

סלי מחזור בקבוקים עם תמונה של ראש הממשלה בתל אביב. פברואר 2015. ראובן קסטרו
חברת המיחזור חשודה בהמצאת דיווחים כוזבים/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully