וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: HP מובילה את מניות הטכנולוגיה לעליות חדות; GE מזנקת ב-6% למרות אזהרת רווח

רן דוידוב

21.11.2002 / 21:26

HP מזנקת ב-13.5% בעקבות הדו"חות; יונייטד איירליינס ממריאה ב-15% ומושכת את מגזר התעופה לעליות חדות לאחר שהגיעה להסכם עבודה שימנע ממנה פשיטת רגל



שוק המניות האמריקאי רושם יום שני של עליות שערים חדות. מניות הטכנולוגיה שוב נותנות את הטון, בעידודו של דו"ח מוצלח של HP שפורסם אמש. סימנים בלתי צפויים לשיפור בשוק העבודה תורמים אף הם לעליות. HP מזנקת ב-13.5% ומתחרותיה בתחום המחשבים עולות בעקבותיה. יונייטד איירליינס מתבלטת בעלייה של כ-15% לאחר שהגיעה להסכם עבודה שעשוי להציל אותה מפשיטת רגל, וגוררת את מגזר התעופה לעליות חדות. מניית GE מזנקת בכ-6% לאחר שפירסמה אזהרת רווח מתונה מן התחזיות.



בחזית המקרו: ירידה של 25 אלף תביעות אבטלה ראשונות בארה"ב נרשמה בשבוע שעבר - לרמה הנמוכה ביותר מאז יולי, של 376 אלף. הירידה הפתיעה את הסוחרים היות שהתחזיות צפו עלייה קלה במספר התביעות.



הצלחה בחטיבת המדפסות של היולט פקארד, סייעה ליצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם לעלות על התחזיות. מנייתה של HP קופצת ב-13.5% לאחר שדיווחה על רווח של 721 מיליון דולר או 24 סנט למניה, לפני הוצאות חד פעמיות. התחזיות צפו רווח של 22 סנט בלבד למניה.



בעקבות HP נרשמת מגמה חיובית במניות יצרניות המחשבים. IBM עולה ב-3% לאחר שהודיעה אתמול כי הנפיקה אג"ח גלובליות ב-2 מיליארד דולר. סאן מזנקת ב-6.4% ואפל (סימול AAPL) עולה בכ-4.5%.



אזהרת רווח לענקית התעשייה האמריקאית ג'נרל אלקטריק : החברה הורידה היום את תחזיות הרווח לשנת 2002, בשל הפרשות של 1.4 מיליארד דולר הקשורות לחטיבת הביטוח של GE. מנייתה של GE מזנקת בכ-6% היות וההודעה היתה צפויה ואנליסטים העריכו שההפרשה תהיה גדולה עוד יותר.



יונייטד איירליינס ממריאה בכ-15% לאחר שהגיעה להסכם עם איגוד המכונאים שלה. האיגוד הסכים לקיצוצים של 1.5 מיליארד דולר בעלויות כוח האדם בחמש השנים הקרובות. יונייטד פעלה בקדחתנות בשבועות האחרונים להגיע להסכמי קיצוצים עם האיגודים כדי להימנע מפשיטת רגל ולהשיג מענק סיוע ממשלתי. בעקבותיה מזנקת אמריקן איירליינס (סימול AMR) ב-11.5%; דלתא איירליינס (סימול DAL) קופצת ב-13.6%. יצרנית המטוסים הגדולה בעולם בואינג (סימול BA) עולה ב-3.7% לאחר שהודיעה על פיטורי 5,000 עובדים נוספים בחטיבת המטוסים המסחריים.



מניות בנקי ההשקעות מפגינות עוצמה. מורגן סטנלי עולה ב-3.5% על רקע פרסומים שהברוקר השני בגודלו בארה"ב פתח בסבב פיטורים רביעי בשנתיים האחרונות במהלכו יקוצצו 2,200 משרות, או כ-4% מכוח האדם. מריל לינץ' עולה בכ-4%; גולדמן סאקס מתחזק ב-2.8%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully