וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: פאריס זינקה ב-4.3% בסיוע קפיצה של 21.6% במניית ויוונדי

רן דוידוב

21.11.2002 / 20:17

תאגיד המדיה והמים קיבל הצעת רכש בגובה 20 מיליארד דולר עבור נכסי המדיה בבעלותו; מניות הטכנולוגיה זינקו בעקבות דו"ח חיובי של HP: אינפיניון ו-STM עלו ב-11% ו-8.5% בהתאמה



עליות שערים חדות במרבית המגזרים חתמו את יום המסחר בבורסות אירופה. מניות הטכנולוגיה הובילו את השוק כולו למגמה חיובית בעקבות דו"ח מפתיע לטובה של HP, ענקית המחשבים והמדפסות האמריקאית. הצעת רכש של 20 מיליארד דולר לנכסי המדיה של ויוונדי הקפיצה את מנייתה בלמעלה מ-20%. בלונדון עלה מדד FTSE ב-2.3%; פאריס זינקה ב-4.3%. פרנקפורט מתרוממת לקראת סיום המסחר ב-1.6%.



בחזית המקרו: בצרפת נרשמה עלייה של 1% בצריכה הפרטית בחודש אוקטובר לעומת ספטמבר. העלייה היתה חדה כפליים מהצפוי, לאחר שבספטמבר נרשמה ירידה של 0.9%.



הצלחה בחטיבת המדפסות של HP סייעה ליצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם לעלות על התחזיות. מנייתה של HP רושמת עליות חדות ומסייעת ליום שני של עליות חדות בשוק המניות האמריקאי.



בעקבות זאת, נרשמה עלייה חדה במניות הטכנולוגיה באירופה. יצרניות השבבים הובילו את העליות: אינפיניון זינקה ב-11%; מניית STM, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, זינקה ב-8.5% ופיליפס עלתה ב-7.6% בבורסת אמסטרדם.



מניות הטלקום הצטרפו לחגיגה: פראנס טלקום זינקה ב-11.2%; ענקית הטלקום ההולנדית KPN עלתה ב-3.5%; ספקיות הסלולר הגדולות ביבשת, וודאפון ואורנג', עלו ב-5.2%.



ויוונדי קפצה ב-21.2% לאחר שה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי קבוצת משקיעים פרטיים בראשות טייקון הנפט מארווין דיוויס הציעה 20 מיליארד דולר כדי לרכוש את נכסי המדיה שלה. ויוונדי, לפי דיווחים של רויטרס, דחתה את ההצעה, אך קרובה למכירת החזקות בחברת שירותי המים ויוונדי אנוויירונמנט.



מניות הפיננסים עלו גם הן בחדות: ING ההולנדית זינקה ב-9.8% לאחר שדיווחה על עלייה של 0.7% ברווח הנקי התפעולי והודיעה על פיטורי 1,000 עובדים נוספים בחטיבת בנקאות ההשקעות. בצרפת זינקו מניות BNP פריבה וסוסייטה ג'נרל בכ-5%; דויטשה בנק מתכנן למכור החזקות בחברות פרטיות תמורת 1.7 מיליארד דולר. מנייתו עולה ב-1.6%.



סוויסקום (סימול SCMZn.VX) ירדה ב-1.6%% לאחר שדיווחה על ירידה של 0.8% ברווח התפעולי (EBITDA) בתשעת החודשים הראשונים של השנה. הרווח הסתכם ב-2.33 מיליארד דולר בהתאם לציפיות. החברה צופה ירידה ברווח הנקי השנה, מכיוון שלא נהנתה מרווחים בזכות מכירת נכסים.



בלונדון עולה מניית GUS (סימול GUS.L) ב-6%. החברה, המתמחה במכירות מקטלוגים, רכשה את רשת עשה זאת בעצמך הומבייס תמורת 1.4 מיליארד דולר במזומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully