וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטקוין צונח בכ-20%; ירידות בבורסות אירופה

22.12.2017 / 16:08

אתמול המטבע הדיגיטלי נסחר סביב שווי של 15,000 דולר והיום (ו') הוא ממשיך לרדת בחדות. יום מסחר מקוצר בשווקים האירופיים

מטבע ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין/ShutterStock

ירידות נרשמו היום (ו') בבורסות אירופה, לאחר סגירה חיובית אתמול בוול סטריט ועל רקע תוצאות הבחירות בקטלוניה. המסחר באירופה הסתיים היום מוקדם מהרגיל, לקראת חג המולד שיחול בתחילת השבוע הבא.

הביטקוין, בינתיים, ממשיך לאבד גובה במהירות, זה היום הרביעי ברציפות. ביום ב' הגיע המטבע הוירטואלי לשווי שיא שנשק לשווי של 20,000 דולר ומאז הוא צונח. אתמול המטבע הדיגיטלי נסחר סביב שווי של 15,000 דולר והיום (ו') הוא ממשיך לרדת ביותר מ-20%, וצונח מתחת לרמת המחירים של 12,000 דולר.

את 2017 התחיל הביטקוין ברמה של 968 דולר כך שלמרות הירידות החדות של הימים האחרונים רשם המטבע הדיגיטלי השנה תשואה פנומנלית של יותר מ-1200%.

המפלגות התומכות בעצמאות קטלוניה מספרד הגדילו את כוחן בבחירות שכפתה ממשלת ספרד לפרלמנט האזורי - כך עולה אמש (חמישי) מספירת יותר מ-75% מהקולות. התוצאות עשויות להחריף עוד יותר את המשבר בחבל שבצפון-מזרח המדינה, שנתון לשליטה ישירה של מדריד מאז משאל העם שהתקיים באוקטובר.

לפי התוצאות, המפלגות הבדלניות יקבלו בין 67 ל-71 מושבים בפרלמנט האזורי בברצלונה, המונה 135 מושבים. זאת בניגוד לסקרים האחרונים נרשם מרוץ צמוד בין תומכי ההיפרדות מהממלכה לבין אלו התומכים באחדותה. אחוז ההצבעה היה גבוה במיוחד, ויותר מ-83% מבעלי זכות הבחירה מימשו אותה.

באסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת.

בגזרת המאקרו, אתמול התפרסם שיעור העלייה בתמ"ג בארה"ב ב-12 החודשים האחרונים כשהוא עומד על 3.2% . הנתון מגלם את העלייה בתמ"ג מסוף הרבעון השלישי בשנה שעברה (2016) לסוף הרבעון השלישי השנה הזו. בשנה שעברה הנתון הראה עלייה של 3.3% והאנליסטים צפו כי הנתון השנה יראה תוצאה דומה.

היום יתפרסמו בארה"ב לפני פתיחת המסחר נתוני ההזמנות לסחורות בנות קיימא וההכנסה האישית, ולאחר הפתיחה נתוני מכירות של בתים חדשים ומדד סנטימנט הצרכן.

בזירת הסחורות רושם הנפט ירידה קלה וחוזה ברנט נסחר סביב 64.8 דולר לחבית.

כלכלני לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי "אנו ממליצים על חשיפה מנייתית ממוצעת. התמחור באפיק זה אמנם גבוה, אך זאת במקביל לתמחור יקר גם בשאר אפיקי ההשקעה. בהתחשב בכך, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ. מדדי המניות המרכזיים בחו"ל נהנים משיפור נאה ברווחיות הפירמות בשנה האחרונה, שיפור שצפוי להשתקף בסיכום שנת 2017".

מניית Kobe Steel צונחת ב-2% בטוקיו על רקע דיווחים כי שלושה מנהלים בכירים בחברה ידעו כי היא מפרסמת נתונים שגויים ולא דיווחו על כך.

בסיאול נסחרת מניית סמסונג אלקטרוניקס בעלייה של 1.7% ומניית יונדאי מוטור עולה ב-1.6%.

עדכון ראשון 11:06

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully