וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראני יצא לארה"ב: ייפגש עם גורמים רשמיים וידון עמם בנושא בקשת הערבויות בהיקף של 8-10 מיליארד שקל

ליאור כגן

21.11.2002 / 21:20

מראני צפוי להיפגש עם אישים בדרג תתי שר במשרד החוץ ובמשרד האוצר האמריקאי; יסביר כי מתן ערבויות יסייע לכלכלה הישראלית להיחלץ מהמיתון; דבר הנסיעה נשמר בסוד



מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, יצא לארה"ב והוא אמור להיפגש עם גורמים רשמיים ולדון עמם בבקשת ישראל לקבל ערבויות בהיקף של 8-10 מיליארד שקל. נסיעתו של מראני נשמרת בסוד על מנת שלא לחבל בסיכויי אישור הבקשה. במשרד האוצר מאשרים כי מראני שוהה בארה"ב, אך טוענים כי הוא נסע להשתתף בכנס שייערך בפילדלפיה, וכי הוא צפוי לחזור ארצה ביום ראשון.



מראני צפוי להיפגש עם אישים בדרג תתי שר במשרד החוץ ובמשרד האוצר האמריקאי. לצורך פגישות אלו הכינו בשבועות האחרונים במשרד האוצר מצגת על הכלכלה הישראלית. המצגת כוללת נתונים על מצבו של המשק, והיא מראה כי המיתון בו הוא שרוי נובע, בין היתר, מהירידה החדה ביצוא בעקבות ירידה בביקושים העולמיים.



האוצר מתאר במצגת מה ישראל צפויה לעשות עם הכספים שתגייס, כאשר המטרה היא להראות כי הם ינוצלו לטובת השקעות מחוללות צמיחה, שיחלצו את המשק מהמיתון העמוק בו הוא שרוי. הוא יסביר כי הידע הטכנולוגי בישראל הוא רב, והשקעה בו תתמוך בענף ותיתן דחיפה לענפים אחרים ולמשק.



מראני יסביר כי מתן ערבויות מצד ארה"ב יאפשר לישראל לגייס הון בעלות נמוכה באופן משמעותי מהעלות שאותה תצטרך המדינה לשלם במידה ותגייס הון ללא ערבות זו. למעשה, ישראל לא גייסה כספים בחו"ל מזה כשנה, בין היתר בגלל הפרמיה הגבוהה שתצטרך הממשלה לשלם למשקיעים בעקבות רמת הסיכון הגבוהה ואי הוודאות הביטחונית והכלכלית השוררת בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully