וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדת העיקרית המסתמנת לרכישת חטיבת אינווייב של אי.סי.איי - אלווריון

שירלי יום-טוב

21.11.2002 / 22:42

גורם בשוק ההון: אלווריון לא מכחישה עוד מגעים על רכישות והיא תוכל ליהנות מבסיס הלקוחות של אינווייב; הערכות: אלווריון לא תותיר צוות גדול של אינווייב לאחר הרכישה * פרשנות: ECI - שלום לך אינווייב, להתראות 2003 (ארכיון) * ECI: הפסד נקי עצום של 89.1 מיליון דולר



אי.סי.איי , שדיווחה לפני כשבוע על תוצאות הרבעון השלישי, לא כללה בדו"חותיה את תוצאות חטיבת האלחוט שלה, אינווייב, ומסרה כי היא נמצאת כעת בשלב מתקדם למכירתה. אי הכללתן של תוצאות אינווייב בדו"חות מצביעה על כך שהמהלך קרוב לסגירה סופית, כאשר ההערכות הן שהמועמדת העיקרית לרכישה היא חברת אלווריון הישראלית, המתמחה אף היא בשוק התקשורת האלחוטי.



אלווריון אינה מעוניינת להגיב בשלב זה על הערכות אלו, אולם גורם בשוק ההון ציין כי החברה, שנהגה להכחיש בעבר מכל וכל מגעים כלשהם לרכישת חברות בתחום האלחוט, מיתנה בזמן האחרון את תגובות ההכחשות הגורפות, וכיום היא מסתפקת רק באמירות כלליות יותר על כך שהיא בוחנת עניינים שכאלו ובהחלט חושבת בכיוון של רכישות.



אינווייב רושמת ירידות חדות בהכנסות בשנתיים האחרונות ודיווחה על רמת הכנסות של 6.4 מיליון דולר ברבעון השלישי. הכנסות אלו נמוכות ב-60% לעומת הרבעון השני. בנוסף, מחקה אי.סי.איי כ-34 מיליון דולר כחוב מסופק בגין אחד מלקוחותיה של אינווייב, שאי.סי.איי לא פירסמה את שמו, אך סביר להניח כי מדובר בחברת GVT הברזילאית, המתקשה לעמוד בחובותיה.



אם כך, מהו הבסיס לעניין שמגלה ככל הנראה אלווריון באינווייב? התשובה לכך טמונה בבסיס הלקוחות הגדול של אינווייב. אם אכן תרכוש אלווריון את אינווייב, היא תזכה לחשיפה לבסיס לקוחות גדול של אינווייב במדינות העולם השלישי. אך תוספת שכזו אינה מגיעה בחינם ורכישה של אינווייב טומנת בחובה גם עלויות, כלומר הגדלת ההוצאות עבור החברה הרוכשת.



לכן, ההערכה היא כי אלווריון, שרגישה ברבעונים האחרונים לרמת ההוצאות שלה, לא תותיר צוות גדול של עובדי אינווייב לאחר הרכישה. כך או כך, קופת המזומנים של אלווריון, שהכילה בסוף הרבעון 170 מיליון דולר, יכולה לתמוך בקלות ברכישה פוטנציאלית של אינווייב, שהוערכה בשווי של כ-20 מיליון דולר.



אייל ענבר, מנכ"ל אי.סי.איי, אמר לאחר תוצאות הרבעון השלישי כי "המשא ומתן בנוגע לאינווייב מתנהל עם כמה גורמים, והעסקה עשויה להיסגר עד סוף 2002 ואף להכניס כסף מזומן לאי.סי.איי".



מועמדת אפשרית אחרת לרכישה עשויה להיות חברת נטרו , שחקנית נוספת בשוק האלחוט, שלה קופת מזומנים דשנה לא פחות מזו של אלווריון - 179 מיליון דולר במזומן בסיום הרבעון השלישי. יחד עם זאת, נראה שנטרו לא משתתפת במשחק מפני שהיא רכשה בפברואר השנה את פרויקט אנג'ל מ-AT&T וויירלס - מערכת מתחרה לזו של אינווייב, ולכן מהלך של רכישת אינווייב על ידה אינו נראה כיום סביר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully