וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליות החדות בוול סטריט מחזקות את הדולר מול הין; נסחר בשער של 122.77 ין

רן דוידוב

21.11.2002 / 23:18

היורו נסוג ל-1.0012 דולר; מריל לינץ' צופה כי הדולר יתחזק ל-125 ין ו-97 סנט ליורו על רקע שיפור בנתוני המקרו בארה"ב והעליות הממושכות בשוקי המניות



העליות החדות בשוק המניות האמריקאי, שיפור בשוק העבודה בארה"ב ועדויות לגידול בייצור התעשייתי עשויים להביא לעלייה בשערו של הדולר בימים הקרובים. מריל לינץ' צופה שהדולר ייסחר בימים הקרובים בשער של 97 סנט ליורו ושל 125 ין לדולר.



הדולר התאושש מול הין ושב לשער של 122.77 ין לדולר לאחר שבמהלך היום ירד שערו ל-122.35 ין. אתמול נקבע שערו של הדולר במחיר של 122.73 ין. במסחר ביורו נרשמה נסיגה של המטבע האירופי סמוך לשוויון לדולר, ועתה נסחר היורו ב-1.0012 דולר, לעומת 1.0013 דולר אמש.



שוק המניות האמריקאי רושם עליות שערים חדות זה היום השני ברציפות בהובלת מניות הטכנולוגיה, בעקבות דו"ח טוב מהצפוי של ענקית המחשבים HP. מדד נאסד"ק מזנק למעלה מ-3% ומדד דאו ג'ונס עולה בכ-2.5% בהובלת מניית GE. הדולר התאושש במהלך היום לאחר שמשרד העבודה האמריקאי דיווח על ירידה של 25 אלף במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה בשבוע שעבר.



דו"ח נפרד שפירסם הבנק הפדרלי של פילדלפיה הצביע על עלייה מפתיעה בייצור באזור המיד-אטלנטי של ארה"ב. המדד עלה לרמה של 6.1 מ-13.1, למרות שכלכלנים חזו שיתייצב על רמת 0.



מוקדם יותר עלה הין מול הדולר על רקע מגמה חיובית בבורסת טוקיו בהובלת מניות הבנקים והטכנולוגיה. הין טיפס יחד עם מניות הבנקים בעקבות דיווח כי ממשלת יפאן תקים קרן סיוע אשר תרכוש חובות מסופקים מבנקים לפי ערכם המאזני ולא לפי ערך השוק שלהם.



הין טיפס ב-2% מול הדולר בחודש החולף, על רקע סימנים לחולשה בכלכלת ארה"ב. אולם גם כלכלת יפאן איננה מצטיינת - אתמול הוריד הבנק המרכזי של יפאן את הערכתו לכלכלה, לראשונה זה 11 חודשים.



היורו צפוי להפגין חולשה לנוכח ציפיות כי הבנק המרכזי של אירופה יוריד את הריבית בגוש היורו בחודש הבא, לאחר שפקידים בבנק אמרו כי הם מצפים לירידה ברמת האינפלציה בשנה הבאה. יחד עם זאת, גם אם יפחית הבנק המרכזי של אירופה את שער הריבית בפגישתו בחודש הבא, עדיין יהיה שער הריבית בגוש היורו גבוה משמעותית משערה בארה"ב, עובדה שעלולה לדחוף משקיעים להימנע מהשקעה באג"ח אמריקאיות ולפגוע בביקושים לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully