וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשכ"לית לשעבר מיכל עבאדי-בויאנג'ו תמונה ליו"ר פסגות

שירות גלובס

31.12.2017 / 12:53

תחליף בתפקיד את ד"ר אהוד שפירא שמסיים 6 שנות קדנציה וימשיך לשמש כדירקטור בחברה

מיכל עבאדי בויאנג'ו. לשכת העיתונות הממשלתית
מיכל עבאדי-בויאנג'ו/לשכת העיתונות הממשלתית

החשבת הכללית לשעבר במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, תמונה ליו"ר בית ההשקעות פסגות, החל מ-1 בפברואר 2018, עם תום תקופת הצינון שלה מתפקיד החשב הכללי של מדינת ישראל. היא תחליף בתפקידה את ד"ר אהוד שפירא, שמסיים קדנציה של 6 שנים בתפקיד.

לעבאדי-בויאנג'ו, רואת חשבון ועורכת דין בהשכלתה, יש ניסיון רב בניהול ארגונים פיננסיים. עד לפני כשנה היא שימשה במשך כ-6 שנים כחשבת הכללית של מדינת ישראל, במהלכן נערכו רפורמות משמעותיות בתחום ניהול החוב הממשלתי. היא ניהלה את הנפקות אגרות החוב של מדינת ישראל בארץ ובחו"ל, ובשנים 2013 ו-2015 ניהלה את תקציב המדינה (באין תקציב מאושר על-ידי הכנסת) במשך 18 חודשים במצטבר. כמו כן, היא הייתה אחראית על ניהול נכסי המדינה.

לצד תפקידה כחשבת הכללית, כוללת הקריירה של עבאדי-בויאנג'ו ניסיון רב בתפקידים ניהוליים במגזר הציבורי והפרטי: היא שימשה חברת הנהלה בבנק הבינלאומי וראש חטיבת החשבונאי הראשי, יו"ר חברת הביטוח הממשלתית ענבל, יו"ר חברת נכסים מ.י., סמנכ"ל לפיקוח על קופות-החולים במשרד הבריאות ועוד. בנוסף, היא שימשה בין השנים 1998-2006 כחברת מליאת רשות ניירות ערך. בכל תפקידיה היא ניהלה תהליכים אסטרטגיים מורכבים, ביצעה תוכניות עבודה מפורטות ששינו מהותית את התחום בו עסקה וניהלה מאות אנשי מקצוע מתחומים שונים.

לעבאדי-בויאנג'ו יש תואר ראשון בהצטיינות בכלכלה וחשבונאות מהאוניברסיטה העברית ותואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל-אביב, והיא בעלת רישיונות רואה חשבון ועורך דין.

ד"ר אהוד שפירא הצטרף לפסגות כיו"ר פעיל לפני כ-6 שנים, לאחר שנים ארוכות בתפקיד משנה בכיר למנכ"ל בנק לאומי, יו"ר הפניקס ודירקטור בבנק לאומי. במהלך השנים בהן כיהן ד"ר שפירא כיו"ר פסגות, ביססה החברה את מעמדה כבית ההשקעות הגדול בישראל תוך הרחבת תחומי הפעילות שלה, הפכה לשחקן מוביל בתחום תעודות הסל, עברה מהפך דיגיטלי בתחומי התהליכים והשירותים ללקוחות ועוד.

ד"ר שפירא ביקש לסיים קדנציה ארוכה כיו"ר פסגות, על-מנת להקדיש יותר מזמנו לפעילות בארגונים ציבוריים שאינם למטרות רווח, בהם הוא מעורב כיום. לאור הקשר שלו והמחויבות שלו לקבוצת פסגות, הוא ימשיך לשמש כדירקטור בקבוצה. פעילותו הציבורית הענפה של ד"ר שפירא כוללת חברות בוועד המנהל של אוניברסיטת בר אילן ובוועדת הכספים שלה, לצד כהונתו כיו"ר אגודת הידידים של בית החולים מעייני הישועה וכן פעילותו ההתנדבותית לטובת מוזיאון תל-אביב לאומנות.

פסגות היא בית ההשקעות הגדול בישראל, המנהל נכסים עבור כ- 1.2 מיליון לקוחות פרטיים, לקוחות עסקיים וגופים מוסדיים בהיקף של כ-185 מיליארד שקל. הוא נמצא בבעלות מלאה של קרן אייפקס פרטנרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully