וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הכלכלה: הייצוא הישראלי ב-2017 - מעל 100 מיליארד ד'

2.1.2018 / 11:21

ההתאוששות הכלכלית באיחוד האירופי עודדה גידול של כ-20% בייצוא הישראלי ליבשת. הייצוא לארה"ב נותר ללא שינוי ומהווה כ-25% מסך יצוא הסחורות מישראל

חבר הכנסת אלי כהן. ראובן קסטרו
שר הכלכלה, אלי כהן/ראובן קסטרו

מסיכום ראשוני של נתוני הייצוא הכולל לשנת 2017 שערכו מכון הייצוא ומשרד הכלכלה והתעשייה, עולה כי היקף יצוא הסחורות והשירותים מישראל צפוי לחצות בשנת 2017 את רף ה- 100 מיליארד דולר, עלייה דולרית של כ- 5% לעומת שנת 2016. סך יצוא הסחורות והשירותים ללא הזנק ויהלומים עלה בכ- 6% לעומת אשתקד, להיקף של כ-92 מיליארד דולר.

לאחר שנתיים רצופות של ירידות ולאחר שבסוף 2016 ירד לרמתו הנמוכה ביותר מזה 6 שנים, רשם השנה הייצוא לאיחוד האירופי גידול של כ-20% בהשוואה לאשתקד ועלה להיקף של כ-16 מיליארד דולר - כ-35% מסך הסחורות שיוצאו מישראל השנה. גידול זה הושפע בעיקר מההתאוששות הכלכלית שנרשמה השנה במדינות אלה. יצוא התרופות, ענף המהווה כרבע מסך הסחורות המיוצאות לאיחוד, תרם רבות לגידול הדו-ספרתי ביצוא לאזור - אולם גם בנטרולו התקבל גידול משמעותי וזאת בהובלת ענפי הכימיקלים וכלי הטיס.

הייצוא לארה"ב הסתכם ב-2017 בכ-11.5 מיליארד (כ-25% מסך יצוא הסחורות של ישראל), ללא שינוי בהשוואה להיקפו אשתקד - זאת לאחר 3 שנים רצופות של עליות. הגידול ביצוא לארה"ב נרשם במגוון ענפים ובהובלת ענפי האלקטרוניקה, הטלקום והציוד הרפואי, כאשר מנגד נרשמה ירידה חדה ביצוא התרופות למדינה.

הייצוא לאסיה הסתכם בשנת 2017 בכ-8.5 מיליארד דולר, ירידה של כ-15% לעומת שנת 2016. בדומה לשנה שעברה, כך גם השנה, הושפע היקף הייצוא לאסיה באופן מהותי מהקיטון החד ביצוא הרכיבים האלקטרונים, זאת בעקבות משקלו הגדול של ענף זה ביצוא לאסיה, כרבע מסך הסחורות המיוצאות ליבשת. בנטרול השפעה זו שמר הייצוא לאסיה על יציבות בהשוואה לאשתקד. יחד עם הגידול הצפוי ביצוא הרכיבים ב-2018, צפוי גם הייצוא לאסיה להתאושש בהתאם. הייצוא לאסיה היווה השנה כ-18% מסך הסחורות המיוצאות מישראל.

הייצוא לסין שמר על יציבות השנה, כך שעל רקע הירידה ביצוא הכולל ליבשת, עלה משקלה של סין ללמעלה משליש מסך יצוא הסחורות מישראל לאסיה. עליות בולטות נוספות התקבלו גם ביצוא לדרום-קוריאה, יפן וסינגפור. מנגד נרשמה ירידה דו-ספרתית ביצוא להודו. הייצוא לוייטנאם ולמלזיה רשם גם כן ירידה מהותית, המוסברת ברובה מהירידה בייצוא הרכיבים האלקטרונים.

הייצוא למדינות אמריקה הלטינית, הסתכם בכ- 1.9 מיליארד דולר, עלייה בשיעור של כ-3% (כ-4% מסך הייצוא). שהושפע בעיקר מהעלייה ביצוא לברזיל ולארגנטינה.

הייצוא למדינות אפריקה רשם התאוששות מסוימת, זאת לאחר מספר שנים רצופות של התכווצות. סך הייצוא ליבשת עלה השנה בשיעור של 4% בהשוואה ל-2016 והסתכם בכ-860 מיליון דולר, כ-2% מסך הייצוא של ישראל.

אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה "הממשלה שמה לעצמה ליעד לחצות את רף ה-100 מיליארד דולר ייצוא לשנת 2020, וההערכות כי יעד זה נחצה כבר עתה, בשנת 2017 - הודות לפעילות המשותפת של הייצואנים, מכון הייצוא ומשרד הכלכלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully