וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האח של": אחרי 40 שנה - חטיף ביסלי חדש לחברת אסם

3.1.2018 / 8:00

פרסום ראשון: חברת אסם מרחיבה את המותג הפופולרי ומתחילה לשווק את "אח של ביסלי" - חטיף מלוח על בסיס תירס. המוצר מזכיר בצורתו את הביסלי הוותיק, אבל בטעמים, צורות ומרקם חדשים; ויש גם בשורה לחולי הצליאק. האם החטיף עומד בדרישות משרד הבריאות? בדקנו

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: החטיף החדש לצד הביסלי הוותיק)

לאחר 40 שנה - חברת אסם מרחיבה את המותג הוותיק "ביסלי", כך נודע לוואלה! עסקים. בהשקעה של 2 מיליון שקל פיתחה החברה חטיף חדש על בסיס תירס בטעמים פיקנטיים, וכבר השבוע היא מתחילה לשווק אותו תחת השם "אח של ביסלי". החטיף מיוצר ב-3 טעמים: ספייסי צ'ילי, מעושן וסלסלה פיקנטית, באריזות של 55 גרם ו-70 גרם. המחיר המומלץ לצרכן זהה לביסלי - 4-4.5 שקלים לאריזה.

באסם מסבירים שעבדו על המיתוג בשנתיים האחרונות, אבל עיתוי שיווק המוצר מגיע כחודשיים לאחר שחברת שסטוביץ', יבואנית ויצרנית מזון ומוצרי צריכה, השיקה את את "קראנצ'וס" - חטיף מלוח על בסיס חיטה המזכיר בצורתו את המותג "ביסלי". אבל באסם לא מתרגשים מהתחרות: לפי נתוני סטורנקסט, "ביסלי" שומר על מעמדו במקום השלישי בקטגורית החטיפים, כאשר נתח השוק שלו עומד על 12.2% לשנת 2016 והיקף המכירות הסתכם ב-130 מיליון שקל. במקום הראשון המותג "במבה", גם כן של אסם, ובמקום השני "תפוצ'יפס" של עלית.

אח של ביסלי אסם חטיף חדש. יח"צ אסם,
החטיף החדש "האח של ביסלי"/יח"צ אסם

ללא גלוטן, אבל מכיל כמות מלח גבוהה

מבדיקת וואלה! עסקים עולה כי ערכי הנתרן של חטיפי "קראנצ'וס" ל-100 גרם הם 390-399, בעוד שה"אח של ביסלי" מכיל בין 500-670 גרם נתרן ל-100 גרם, בהתאם לסוג המוצר. נזכיר שהמלצות משרד הבריאות במסגרת הרפורמה, ידרשו פחות מ-500 גרם נתרן ל-100 גרם עד שנת 2020

לבד מהטעם, החטיף החדש נושא עמו גם בשורה לחולי הצליאק - המוצר אינו מכיל גלוטן. זה אינו המוצר הראשון בחברה שמתאים לחולי צליאק, כך גם "במבה" ללא גלוטן, "אפרופו" ומוצרים נוספים. בחברה מסבירים שקהל היעד הוא בני נוער בגילאי 12-17, אולם בקמפיין התוכן הדיגיטלי תככב מיכל דליות, כפי הנראה במטרה לדבר גם אל ליבם של ההורים.

למרות היעדר הגלוטן, מבחינה בריאותית יש ל"אח של ביסלי" דרך ארוכה לפחות בכל הנוגע לכמות המלח. בעוד ש"קראנצ'וס" עומד בדרישות משרד הבריאות לשנת 2020 במסגרת הרפורמה, ומחזיק בערכי שומן רווי ונתרן מהנמוכים בשוק, ערכי הנתרן ב"אח של ביסלי" עוד יצטרכו לעבור התאמה בחלק מהטעמים.

מבדיקת וואלה! עסקים עולה כי ערכי הנתרן של חטיפי "קראנצ'וס" ל-100 גרם הם 390-399, בעוד שה"אח של ביסלי" מכיל בין 500-670 מ"ג נתרן ל-100 גרם, בהתאם לסוג המוצר. נזכיר שהמלצות משרד הבריאות במסגרת הרפורמה, ידרשו פחות מ-500 מ"ג נתרן ל-100 גרם עד שנת 2020.

מבחינת שומנים כמעט ולא מצאנו הבדל: חטיף "קראנצ'וס" מכיל 22-26 גרם סך שומנים, וב"אח של ביסלי" יש 23-27 סך שומנים. רק בקטגורית חומצות שומן רווי יש יתרון קל "לאח של ביסלי" : בעוד ש"קראנצ'וס" מכיל 2.8-3 גרם חומצות שומן רוויות, "האח של ביסלי" מכיל בין 2.3-2.7 גרם בהתאם לסוג החטיף ועומד בתקנות משרד הבריאות בקטגוריה זו לשנת 2021. שני המוצרים מכילים כמות זהה של שומן טראנס פחות מ-0.5 גרם, וכמות זהה של כולסטרול, פחות מ-2.5.

"כמובילי שוק החטיפים חשוב לנו להרחיב את החוויה לחובבי הביסלי, אף מעבר לצורות ולטעמים מגוונים", אמרה לוואלה! עסקים מנכ"לית חטיבת החטיפים והמאפה באסם, זהבה מרטינוביץ'. "אנחנו מאמינים כי "אח של ביסלי" יחזק את המותג ואף יגדיל את הקטגוריה כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully