וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקיע פנתה לכנסת: "המיזוג בין ישראייר ואל על יוביל לעליית מחירים"

3.1.2018 / 20:40

מנכ"ל חברת התעופה פנה ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, במכתב ובו הזהיר כי אישור המיזוג בין החברות יפגע בשוק התעופה ובצרכנים. לטענתו, המהלך ינציח את המונופול של חברת אל על, שפוגעת בארקיע באופן קבוע

מטוס ארקיע. -, מערכת וואלה! NEWS
"תנאי השוק מסבים לציבור נזק כבד". מטוסי ארקיע/מערכת וואלה! NEWS, -

חברת התעופה "ארקיע" שיגרה היום (רביעי) מכתב ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), ובו התריעה על פגיעה בשוק התעופה בעקבות המיזוג הצפוי בין "אל על" ו"ישראייר". לטענת החברה, המיזוג יגרור עליית מחירים בתחום ויפגע בציבור הצרכנים.

"אנו מצויים על סף החלטה של הממונה על ההגבלים העסקיים אם לאשר את עסקת המיזוג בין אל על לישראייר. עמדתנו היא כי אישור המיזוג בין החברות יפגע דרמטית בענף התעופה הישראלי, יחסל את התחרות בשוק הישראלי ויגדיל באופן משמעותי את יוקר המחיה", כתב מנכ"ל "ארקיע", ניר דגן.

לפי דגן, המדינה מחייבת כיום את "ארקיע" לקבל את שירותי הביטחון שלה מ"אל על", וכי תנאי שוק זה "מסב לחברה ולציבור הישראלי נזק כבד ויום-יומי כתוצאה מהתנהגות אל על כלפי ארקיע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטוס ישראייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענתו, "אל על מנצלת בחסות המדינה את כוחה המונופוליסטי בתחום אספקת שירותי הביטחון. רק בשנת 2017 פגעה אל על ב-64 מטיסות ארקיע בטענות שונות ומשונות, והביאה לביטולן או להעברתן לחברות זרות. מועדי טיסות אחרות שונו על פי החלטת אל על, שכידוע היא מונופול מוכרז בתחום זה, תוך פגיעה בציבור נוסעי ארקיע ובמוניטין החברה".

דגן הוסיף כי "אל על מונעת וחוסמת תחרות בטענה למחסור בכוח אדם בשירותי הביטחון בימים רלוונטיים, וזאת בשעה שלה עצמה היא ממשיכה לספק שירותי ביטחון ללא כל מחסור בכוח אדם". לפי עמדת החברה, המפורטת במכתב, המיזוג ישמור על יחס כוחות מעוות בשוק התעופה הישראלי, שבו "אל על" מהווה מונופול. הדבר, לטענת "ארקיע", יאפשר ל"אל על" להעלות מחירים לרעת הצרכנים, בייחוד בקווי תעופה שאינם לאירופה ושלגביהם הסכם "שמיים פתוחים" אינו רלוונטי.

"ארקיע חוששת כי התוצאה תהיה קטלנית – מחירי הטיסות יעלו, קווי טיסה שאינם לאירופה לא ייפתחו, התחרות תיפגע דרמטית באמצעות צמצום מגוון יעדי הטיסות והיקפן והאזרח הישראלי ייצא נפסד", הוסיף דגן במכתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully