וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: גל הצעות הרכש בבורסה מלמד על מצבן העגום של המניות הבלתי סחירות ולא על רמת המחירים הכללית

אמיר טייג

22.11.2002 / 10:00

"השקעה במניות עדיין אינה מתאימה למשקיע הסולידי"; הפועלים ממליץ לשמור על עמדת המתנה, עד להתבהרות המישור הפוליטי-בטחוני-כלכלי



"גל הצעות הרכש, שהפך לשגרה בשבועות האחרונים, אינו מלמד בהכרח על רמת המחירים הכללית בשוק המניות אלא בעיקר על מצבן העגום של המניות הבלתי סחירות", כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית ומוסיפים כי "בעוד הנפקת מניות היא אירוע נדיר בשוק היום, הרי שהצעות רכש ומחיקות ממסחר הן דבר שבשגרה".



ביום חמישי פורסמו ארבע הצעות רכש למניות בבורסה וסה"כ פורסמו 15 הצעות רכש מתחילת אוקטובר. כלכלני בנק לאומי מציינים כי בדרך כלל הצעות הרכש הן למניות מאוד לא סחירות, שבשל חוסר סחירותן התדרדרו לרמות נמוכות מאוד. בחלק מהמניות התבצעו עסקות ספורות בלבד מתחילת השנה ומחיר השוק חדל מלשקף את ערכן הכלכלי, כך מעריכים בלאומי.



עוד מעריכים כי שוק המניות נמצא עדיין בעמדת המתנה וצופים כי היציבות עם נטייה לעליות שערים קלות תימשך במקביל למגמה בארה"ב התלויה רבות בהתפתחויות בעיראק. "לקראת סוף השנה, יחלו להשפיע גורמים נוספים על המסחר וצפויה עלייה בתנודתיות", כותבים בלאומי וממשיכים להחזיק בדעה כי ההשקעה בבורסה אינה מתאימה למשקיע הסולידי.



כלכלני בנק הפועלים טוענים כי "אינדיקטורים כלכליים מקומיים המשקפים את המשך ההדרדרות במשק, במקביל לחששות מפני חידוש גל אזהרות רווח מצד חברות אמריקאיות לרבעון הרביעי של השנה, מגדילים את הסיכון שבהשקעה בשוק המניות המקומי". להערכתם, כדאיות ההשקעה בשוק המניות קטנה עוד יותר לאור מיסוי שוק ההון המתקרב ועל רקע התשואות הגבוהות בשוק איגרות החוב ובמכשירי השקעה סולידיים אחרים, המהווים אלטרנטיווה אטרקטיווית ובעלת סיכון נמוך, בהשוואה לשוק המניות.



בבנק הפועלים מצטרפים לעמדת בנק לאומי וממליצים למשקיעים כיום להימצא בעמדת המתנה, עד להתבהרות במישור הפוליטי-בטחוני-כלכלי. להערכתם, שוק המניות העשוי לדשדש ברמות הנוכחיות זמן מה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully