וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויריאנט חוזרת לשרוף מזומנים: מדווחת הפסד של 4.1 מיליון דולר ברבעון השלישי וירידה של 20% במזומנים

אמיר טייג

22.11.2002 / 11:07

מצבת המזומנים מסתכמת בכ-7.2 מיליון דולר; המכירות הסתכמו בכ-1.7 מיליון דולר, בדומה לרבעון הקודם; ההפסד התפעולי תפח ב-58% ל-4.1 מיליון דולר



רבעון קשה נוסף לחברת התוכנה ויריאנט , בו שומרת החברה על רמת ההכנסות המופחתת שהציגה ברבעון השני, אך מציגה עלייה חדה בהפסדיה. הפסד נקי של החברה הסתכם ברבעון השלישי של השנה בכ-4.1 מיליון דולר או 1.54 דולרים למניה, לעומת הפסד של 2.6 מיליון דולר ברבעון הקודם, ובהשוואה להפסד של 1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציינת כי נתוני הרבעון השלישי כוללים הוצאה חד-פעמית של 1.1 מיליון דולר לחובות מסופקים.



הכנסות החברה הסתכמו בכ-1.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2002 לעומת הכנסות של כ-1.6 מיליון דולר ברבעון הקודם, ו-5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. יש לציין כי ערב פרסום דוחות הרבעון השני, פרסמה החברה על הזהרת רווח חמורה בה הורידה את תחזית ההכנסות מ-4 עד 5 מיליון דולר ל-1.5 מיליון דולר בלבד. ההפחתה החדה נבעה מדחיית רישום הכנסה בגין אחד מלקוחותיה הגדולים. על פי רמת ההכנסות הנמוכה שרשמה החברה ברבעון השלישי, ניתן להניח כי עדיין לא נעשתה ההכרה בהכנסות בגין עסקה זו.



עיקר הנפילה בהכנסות, בהשוואה לרבעון המקביל היא בסעיף ההכנסות ממכירת רשיונות. ברבעון השלישי החברה מכרה רשיונות בהיקף של 700 אלף דולר בהשוואה ל-3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות משירותים ואחזקה נפגעו פחות ברבעון השלישי והסתכמו ב-1 מיליון דולר, לעומת 1.4 מיליון דולר ברבעון הקודם, ו-1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בעקבות הירידה החדה במכירות נפל גם הרווח הגולמי של החברה ל-557 אלף דולר בלבד, לעומת 2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.



ההפסד התפעולי שרשמה החברה תפח ברבעון השלישי ל-4.1 מיליון דולר, לעומת 1.8 מיליון ברבעון המקביל ו-2.6 מיליון ברבעון הקודם. ההוצאות התפעוליות לרבעון הסתכמו ב-4.6 מיליון דולר אשר כללו גידול של הפרשה לחובות מסופקים של 1.1 מיליון דולר, לעומת 3.1 מיליון דולר ברבעון הקודם, ו-4.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בניכוי ההפרשה לחובות מסופקים, רושמת החברה עליה בהוצאות התפעוליות של 13% בהשוואה לרבעון הקודם.







לאחר שברבעון הקודם שמרה על רמת מזומנים קבועה, חזרת החברה לשרוף את מזומניה. מצב המזומנים הנזילים של החברה בסוף הרבעון השלישי, עמד על 7.2 מליון דולר, בהשוואה ל-8.9 מיליון דולר בסוף הרבעון הקודם. קו האשראי לזמן קצר של החברה גדל ל-6.2 מיליון דולר בסוף הרבעון השלישי לעומת 5.5 מיליון דולר ברבעון הקודם.



ויריאנט קיצצה ברבעון השלישי כ-25% ממצבת כוח האדם שלה וכעת מדווחת כי לחברה 80 עובדים בכל העולם. בנוסף לכך, החברה שינתה את מערך ההפצה באירופה ועברה ממערך של מכירה ישירה למכירה באמצעות מפיצים. אל גבריאלי, מנהל הכספים של ויריאנט, אמר כי, "היוזמות בהן נקטנו מיועדות להקטין הוצאות ותזרים מזומנים בכ-4 מיליון דולר על בסיס שנתי. תוצאות צעדים אלה יתחילו להתגשם ברבעון הראשון של 2003, וכתוצאה מכך החברה צופה לדווח על הוצאה חד-פעמית של 500 אלף דולר, הקשורה לרה-ארגון ברבעון הרביעי של שנת 2002".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully