וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: פראנס טלקום זינקה ב-10%; מדד ה-CAC בפאריס עלה בסיכום שבועי ב-4.5%

יהודה שויצר

22.11.2002 / 19:52

מדד ה-FTSE נחלש בשיעור צנוע של 0.35% אך סיים את השבוע בעלייה של 2.5%; חברת השירותים הפיננסיים פורטיס ירדה ב-4.8% לאחר שדיווחה על הפסד



יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסות אירופה התאפיין בתנודתיות רבה. מניות הטלקום הבריטיות רשמו חולשה, ומנגד מניות המתחרות בצרפת עלו. בתום יום המסחר עלה מדד ה-CAC בפאריס ב-0.4% והשלים עלייה שבועית של 4.5%. מדד ה-FTSE נחלש בשיעור צנוע של 0.35% אך סיים את השבוע בעלייה של 2.5%.



בחזית המקרו: הצמיחה בכלכלת צרפת הואטה ברבעון השלישי ל-0.2% - רמתה הנמוכה ביותר מזה כמעט שנה. רמת השקעות ההון בצרפת ירדה ב-0.8% במקביל לירידה של 0.3% במלאים; מוקדם יותר החודש דיווחו גרמניה ואיטליה על צמיחה של 0.3% בתמ"ג.



יצרניות השבבים רשמו מגמה מעורבת עם נטייה לירידות על אף תחזית חיובית שהתפרסמה אתמול בארה"ב בנוגע לעלייה בביקוש לשבבים; ST מיקרואלקטרון ירדה ב-0.2%; ASML נסגרה בעלייה של 3.2%; אינפיניון, שצללה בתחילת המסחר בעקבות הערכות שהחברה תדווח על הפסד תפעולי לשנה כולה, נסגרה בירידה צנועה של 0.2%.



במניות הטלקום בלטה היום לחיוב מניית פראנס טלקום שסיימה בזינוק של כ-10%. החברה הבת אורנג' התחזקה ב-2%. מנגד בלונדון ירה מניית בריטיש טלקום ב-2.6% ומניית יצרנית ציוד הטלקום הבריטית מרקוני איבדה כ-6%.



חברת השירותים הפיננסיים פורטיס ירדה ב-4.8%, לאחר שדיווחה על הפסד של 1.7 מיליארד יורו ברבעון השלישי, בשל ירידה בשווי תיק השקעותיה. חברת הביטוח רויאל סאן אנד אליאנס זינקה ב-10% לאחר שהודיעה כי תמכור את החברה הבת הגרמנית סקוריטאס במחיר של 90 מיליון דולר לחברת באלואז השווייצית. באלואז עלתה ב-6.8%.



ויוונדי יוניברסל עלתה ב-2.75% לאחר שדחתה היום הצעת רכש של מיליארדר הנפט מארווין דייויס בסך 20 מיליארד דולר לחטיבת הבידור של החברה בארה"ב. החברה הבת ויוונדי אנוויורנמנט עלתה ב-5% בעקבות שמועות על הצעה נפרדת לרכישתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully