וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק תשקיע 50 מיליון דולר בקידוחים במפרץ מקסיקו

8.1.2018 / 10:44

בשיתוף עם שתי חברות נוספות, קיבלה קבוצת דלק אפשרות לבצע קידוחים בתשעה מקומות במפרץ מקסיקו. על פי ההסכם, קבוצת דלק תהיה זכאית ל-75% מהזכויות בתמורה להשתתפות ב-90% מעלויות החיפושים בכל אזור

יוסי אבו - מנכ"ל דלק קידוחים, אסי ברטפלד – מנכ"ל קבוצת דלק, ג'ון סייטס (John Seitz), מנכ"ל Gulfslope Energy, יצחק תשובה – בעלי קבוצת תשובה, גבי לסט – יו"ר קבוצת דלק, מייק מאייל (Michael J. Mayell) – מנכ"ל Texas South, עידן וולס – מנכ"ל קבוצת תשובה.. חן גלילי,
יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים, אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, ג'ון סייטס, מנכ"ל Gulfslope Energy, יצחק תשובה, בעלי קבוצת תשובה, גבי לסט, יו"ר קבוצת דלק, מייק מאייל, מנכ"ל Texas South, עידן וולס, מנכ"ל קבוצת תשובה/חן גלילי

קבוצת דלק הודיעה הבוקר כי חתמה על הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה עם החברות Gulfslope Energy ו-Texas South, המקנה לקבוצה זכות לבצע קידוחים בתשעה איזורי קידוח במפרץ מקסיקו, בעלי הסתברות למציאת תגלית של מעל ל-40% בממוצע. מדובר בפעם הראשונה שדלק נכנסת לחיפושי הנפט במפרץ מקסיקו, שעד כה שימש כמקום פעילות של חברת נאוויטס. "זהו יום אסטרטגי חשוב בדרך להפיכתנו לשחקן מרכזי בשוק האנרגיה הבין לאומי", אמר בעל שליטה של קבוצת דלק, יצחק תשובה .

בהודעת החברה צוין כי הקידוחים יבוצעו בשלבים ובאופן הדרגתי, בהתאם לתוצאות הקידוח של כל שלב, והם צפויים להתחיל כבר במחצית הראשונה של 2018. הקבוצה תשקיע עד 50 מיליון דולר לשני הפרוספקטים הראשונים.

על פי ההסכם, קבוצת דלק תהיה זכאית ל-75% מהזכויות בכל אחד מ-12 הרישיונות בתמורה להשתתפות ב-90% מעלויות החיפושים בכל אזור. זאת החל מיום החתימה על ההסכמים המחייבים, ועד לסיום הקידוח הראשון בכל רישיון.

העסקה בנויה באופן מדורג, כאשר לקבוצת דלק שמורה הזכות להחליט אם להתקדם עם הקידוחים מעבר לשני אזורי הקידוח הראשונים, וזאת בהתאם לתוצאות הממצאים בפועל. ההתחייבות של הקבוצה בשלב הראשון הוא ביחס לשני הקידוחים הראשונים, בעלות מוגבלת של עד 50 מיליון דולר.

בנוסף, במהלך שנתיים מיום סגירת העסקה, קיימת לקבוצת דלק אופציה לרכוש מניות של כל אחת מן השותפות בארבעה שלבים (לפי התקדמות קידוח הבארות), וזאת עד לשיעור כולל של 20%, ובהנחה של 10% על מחירי השוק.

עוד צוין בהודעה כי באזור שבו נמצאים האיזורים המיועדים התגלו עד היום יותר מ-1.8 מיליארד חביות נפט וגז. על פי אומדן שנערך עבור קבוצת דלק על ידי חברת הייעוץ הבינלאומית NSAI, נמצא שבשבעה מתוך שבעה פרוספקטים שנבחנו לעומק, קיים פוטנציאל של כ-423 מיליון שווה ערך חביות נפט (MMBOE), כאשר עלות ההפקה המוערכת נמוכה יחסית לאור העובדה שמדובר בקידוחים במים רדודים.

בשלב ראשון החליטה קבוצת דלק להתמקד בשני אזורי קידוח מתוך התשעה. בניגוד לקידוחים בים התיכון הנעשים בעומק של מעל 1,500 מטרים, הקידוחים במפרץ מקסיקו נעשים במים רדודים יחסית של כ-130 מטרים בלבד, עובדה שיש בה כדי להשפיע לחיוב הן על עלויות החיפוש ומידת מורכבותו. כמו כן, ההסתברות למציאת תגלית עומדת על מעל ל-40% בממוצע ביחס לתשעת האזורים, סיכויי הצלחה הנחשבים גבוהים יחסית מבחינה גיאולוגית.

החברות Gulfslope Energy ו-Texas South הן חברות נסחרות (OTC), והן מתמקדות באיתור ופיתוח נכסי נפט וגז במדף היבשת של מפרץ מקסיקו, ארה"ב.

מנכ"ל הקבוצה, אסי ברטפלד מסר: "הכניסה לשוק האנרגיה האמריקאי מהווה קפיצת מדרגה חשובה בעוצמת הפעילות הבין לאומית של קבוצת דלק, ומהווה צעד נוסף ביישום האסטרטגיה של הקבוצה לביסוס מעמדה בשוק הבינלאומי. יש בשותפות עם החברות האמריקאיות, והדרג הניהולי שלהן סינרגיה לשאר פעילויות הקבוצה, ופוטנציאל להביא להרחבת פורטפוליו ההחזקות שלנו בשוק הבינלאומי, תוך חיזוק הידע והניסיון שלנו בשווקים אלה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully