וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פראנס טלקום תעביר למובילקום 7 מיליארד יורו בהסכם פיתוח חדש

סוכנויות הידיעות

22.11.2002 / 20:57

מובילקום תפתח רשת תקשורת אלחוט חדשה בטכנולוגיית הדור השלישי עבור פראנס טלקום, שתגרוף 90% מכל מכירה של נכסי 3G על ידי מובילקום בעתיד



פראנס טלקום חתמה על עסקה עם מובילקום לפיתוח רשת תקשורת אלחוט חדשה בטכנולוגיית הדור השלישי. פראנס טלקום, המחזיקה ב-28.5% ממניות מובילקום, אמרה לאחרונה כי לא תספוג חובות נוספים של מובילקום ולא תתמוך בה, אך עסקה זו מעידה כי פראנס טלקום נסוגה מאמירה זו בכוונתה לחלץ את החברה הגרמנית מהבוץ בו היא שקועה.



במסגרת ההסכם המתגבש תעביר פראנס טלקום 7 מיליארד יורו למובילקום. 6 מיליארד יורו יעברו לנושי החברה וספקיה ומיליארד יעבור לבעלי המניות בחברה, שהלוו לה כסף בשנתיים האחרונות. על מנת לעמוד בעסקה תנפיק פראנס טלקום אג"ח להמרה בהיקף של 7 מיליארד יורו. בתמורה לכך 90% מכל מכירה של נכסי G3 על ידי מובילקום יעברו ישירות לפראנס טלקום.



הסכם זה צפוי לספק מעט חמצן נוסף למובילקום הנאבקת על קיומה. עם זאת, הדגישה פראנס טלקום כי מימוש ההסכם תלוי בהגעה להבנה עם נושי החברה וספקיה, אריקסון ונוקיה, שיאפשרו לממש את ההסכם.



כחלק ממאבק ההישרדות שלה הודיעה מובילקום בספטמבר על פיטורי 37% מכלל כוח העבודה, כ-1,850 עובדים, ועל הקפאת כל פעילותה בתחום הדור השלישי. פראנס טלקום, השקועה עצמה בחובות של כ-70 מיליארד דולר, הודיעה בספטמבר כי תפסיק את המימון התפעולי של מובילקום נוכח צרותיה שלה.



קשריה של פראנס טלקום עם מובילקום עלו לה בהוצאות ענק. פראנס טלקום נאלצה לבצע מחיקה של 3.2 מיליארד יורו ב-2001 בגין השקעותיה בחברה ו-7.3 מיליארד יורו נוספים במחצית השנה הראשונה של 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully