וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הדאו נעל שבוע שביעי ברציפות של עליות והנאסד"ק הוסיף 4% בסיכום שבועי; טבע איבדה כ-2%

שירלי יום-טוב

22.11.2002 / 23:36

הנאסד"ק עלה ב-0.1%; מרקורי ירדה ב-1.1% אך זינקה בכ-110% מתחילת אוקטובר; קומברס הוסיפה 0.6% וזינקה ב-70% באותה תקופה; ויריאנט איבדה 7% לאחר הדו"חות;



שבוע המסחר נסגר כשמדד הדאו ג'ונס נועל שבוע שביעי ברציפות של עליות ומתייצב הרחק מרמות השפל שידע בתחילת אוקטובר. למרות ירידה של 0.5% בדאו היום, בסיכום שבועי השיג המדד עלייה של 2.6% והוא ניצב כעת ברמה של 8,804 נקודות. הנאסד"ק, שעלה היום ב-0.1% לרמה של 1,468 נקודות, סיים את השבוע בעלייה של 4%. מאז רמת השפל אליה נפל ב-9 באוקטובר הוסיף הדאו 20% - יותר מחצי מההפסד השנתי עד כה. הנאסד"ק הוסיף מאז רמת השפל שרשם בסוף ספטמבר כ-25% ומתחילת השנה איבד 19%.



היום לא התפרסמו נתונים מקרו כלכליים, ובהיעדרם של דו"חות מצד חברות גדולות ומשפיעות, השווקים חסרו קטליזטורים כלשהם ונראה כי המשקיעים העדיפו לממש מעט מהרווחים שנצברו בימים האחרונים.



מניות חברות התוכנה זינקו קדימה



המניות הישראליות נסחרו במגמה מעורבת וכך גם מניות חברות התוכנה הכבדות, אך לאורך השבועות האחרונים השיגו האחרונות עליות נאות לאור המגמה החיובית שאיפיינה את השווקים בתקופה זו.



מניית קומברס עלתה ב-0.6% למחיר של 11.9 דולר והשלימה זינוק של 70% מתחילת אוקטובר, אז נסחרה במחיר של 7 דולרים. מחיר המניה משקף לחברה שווי שוק של 2.2 מיליארד דולר.



הגדילה לעשות מניית מרקורי , שנפלה לרמה של 16 דולר למניה בתחילת אוקטובר וזינקה מאז בכ-110% למחיר של 33.5 דולר. המניה ירדה היום ב-1.1%. מרקורי נסחרת כעת לפי שווי שוק של 2.8 מיליארד דולר. מניית צ'ק פוינט ירדה ב-2.2% למחיר של 17.1 דולר, אך עלתה ב-24% מסוף ספטמבר. אמדוקס עלתה ב-1.3% למחיר של 11.5 דולר - זינוק של 95% מהרמה אליה נפלה בתחילת אוקטובר.



מניית טבע ירדה ב-1.9% למחיר של 76.4 דולר המשקף לה שווי שוק של 9.8 מיליארד דולר. בדו"ח של בית ההשקעות קרדיט סוויס מיום שישי, ציינו האנליסטים של בית ההשקעות כי הפוטנציאל הטמון בגרסה הגנרית לתרופת האוגמנטין, עשוי להיות גדול מכפי שהוערך בתחילה.



האנליסטים נפגשו עם ביל פלטשר, נשיא טבע צפון אמריקה וג'ורג' ברט, נשיא ומנכ"ל טבע ארה"ב. אלה מסרו להם כי נתח השוק של ג'נבה עומד כעת על 50%, אך ההערכות הן כי ג'נבה הגיעה לתפוקה המקסימלית שלה, וזה עוד לפני עונת השיא של מכירות האוגמנטין. לכן, האנליסטים חושבים כי ההערכות הראשוניות על כך שטבע תשיג נתח שוק של כ-40%, היו אולי נמוכות וכי ההזדמנות לחדירה נוספת לשוק, בעונת השיא שלו, קיימת עבור טבע.



חברת ויריאנט , הנסחרת לפי שווי שוק של 2.5 מיליון דולר, דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי שהצביעו על כך שהימים הקשים עדיין לא נותרו מאחור. נראה כי החברה מתקבעת על רמת הכנסות של 1.5 מיליון דולר, כאשר ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-1.7 מיליון דולר ואלו של הרבעון השני הסתכמו ב-1.6 מיליון דולר. זאת, לעומת הכנסות של 5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.



החברה הציגה עלייה חדה בהפסד הנקי לרמה של 4.1 מיליון דולר או 1.54 דולרים למניה לעומת הפסד של 2.6 מיליון דולר ברבעון הקודם ובהשוואה להפסד של 1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה ציינה כי נתוני הרבעון השלישי כוללים הוצאה חד פעמית של 1.1 מיליון דולר לחובות מסופקים. מניית החברה איבדה כ-7% למחיר של דולר אחד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully