וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עין מלאכותית חכמה: הפיתוח הישראלי שמדהים את כולם

שי מזרחי בשיתוף ORCAM

11.1.2018 / 16:02

בשורה טכנולוגית ישראלית למיליארד אנשים - מכשיר שמסייע לבעלי לקות ראיה ומוגבלים לקרוא טקסטים, לזהות שטרות, חפצים ואפילו צבעים. זיו אבירם, מנכ"ל אורקם: "פעם ראשונה שטכנולוגיה מעצימה את היכולות של האדם"

אתר רשמי

בתוך עולם הטכנולוגיה העמוס תחרות וחידושים שאנחנו נמצאים בו כיום, קשה לפתח טכנולוגיה פורצת דרך שגם מרגשת בפן האנושי. אורקם הישראלית עושה זאת ובגדול. החברה פיתחה מוצר זעיר הנצמד למשקפיים, המיועד לבעלי לקות ראיה בעיקר אבל גם לדילסקטים או כאלה החווים עייפות בזמן קריאה. המוצר מכיל מצלמה זעירה המסוגלת לצלם ולפרש את מה שהיא רואה ולהשמיע את המידע למשתמש.

אבירם התייחס לכמות האנשים להם מיועדת הטכנולוגיה פורצת הדרך. "אנחנו נותנים פיתרון לשלוש אוכלוסיות גדולות שהם ביחד יותר ממיליארד אנשים. כבדי ראיה עד עיוורים, אנשים המתקשים בקריאה כמו דיסלקטים, אוכלוסייה גדולה מאוד של כ-3 עד 5 אחוז בעולם, ואנשים המתעייפים מקריאה".

ניקח לדוגמה אדם בעל לקות ראיה ואפילו עיוורון מלא, המעוניין לקרוא עיתון. בעזרת המכשיר החדש של אורקם, ה-MyEye 2.0, הוא יוכל לעשות זאת בצורה קלה למדי. הפעלת המכשיר מזכירה מאוד פעולה שאנחנו עושים באופן טבעי (צפייה) בשילוב הכוונה (אצבע). מבט לכיוון העיתון, הנפת האצבע על מנת שהמכשיר החכם יבין את מה אנחנו מעוניינים שהוא יקריא לנו, והמכשיר החכם יתחיל בקריאת העיתון. את הקראת העיתון נוכל לשמוע בעזרת רמקול קטן הנמצא בתוך מארז המכשיר היושב קרוב לאוזן או באזניות חיצוניות (בחיבור אלחוטי/בלוטות'). העובדה שניתן לשמוע את הקראת הטקסט באזניה קטנה מאפשרת למשתמש ליהנות מפרטיות כמעט מוחלטת כאשר הוא נמצא עם אנשים סביבו.

אורקם. אתר רשמי
מהפכני עבור לקויי ראייה. ההתקן של אורקם/אתר רשמי

בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת קריאה של כל טקסט המודפס על גבי מסכים דיגיטליים, שלטים, ספרים, עיתונים וכו'. בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת זיהוי פרצופים, מוצרים, צבעים וזיהוי שטרות כסף. אם תחשבו על זה, מדובר בעוזר חכם המאפשר עצמאות כמעט מלאה למשתמש, סוג של עין שלישית מלאכותית. בבדיקה שביצעתי, המכשיר זיהה אותי בשמי, הבין איזה שטר אני מחזיק ביד וקרא קטע מעיתון דיגיטלי שהצגתי לו במכשיר טאבלט.

ה-MyEye 2.0 הוא בעצם הדור החדש של המכשיר. הדור הראשון היה גדול יותר ופחות נח לשימוש לעומת הדור החדש שהביא עמו מספר חידושים נוספים: קריאת טקסט קטן יותר, פלאש המאיר על הטקסט באזורים חשוכים, זיהוי ברקודים ועדכוני תכנה המתבצעים בעזרת Wi-Fi.

מלבד החלק המדהים שבטכנולוגיה הזו, עולה שאלת הפרטיות. אף אחד מאיתנו לא רוצה שכל מה שהמכשיר קולט, יעבור לידיים לא נכונות וידלוף החוצה. גם כאן אורקם מפתיעה. מכשירים חכמים נעזרים בחיבור לרשת/לענן על מנת לקבל נתונים, לנתח אותם ולשלוח בחזרה למשתמש. הטכנולוגיה של אורקם אינה מחוברת לענן. כל הנתונים הנקלטים בעדשת המצלמה של ה-MyEye מעובדים במכשיר עצמו (אופליין) ואינם נשלחים לענן החברה. למעשה לאף אחד, כולל החברה עצמה אין גישה לנתונים האישיים שלכם המצולמים בעזרת מצלמה המכשיר.

הדור החדש 2.0 OrCam MyEye יושק בתחילת חודש פברואר בישראל והחל מהיום ניתן יהיה לרכוש אותו בעלות של 3,500 דולר. בישראל קיימת אפשרות לקבל מימון מלא או חלקי מגופים שונים כמו משרד הביטחון, ביטוח לאומי ועוד. המכשיר תומך בשפה העברית ובעוד 12 שפות והצפי הוא שבמהלך 2018 תהיה תמיכה ב-80 אחוז מהמדינות.

אורקם הינה חברה ישראלית שהוקמה בשנת 2010 על ידי זיו אבירם, מייסד שותף, נשיא ומנכ"ל החברה ופרופסור אמנון שעשוע אשר ייסדו גם את חברת Mobileye המייצרת מערכות התראה למניעת תאונות, והמובילה העולמית בפיתוח רכב אוטונומי שנמכרה לאינטל ב 15.3 מיליארד דולר.

הכתב הינו אורח החברה בתערוכת CES.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
  • עוד באותו נושא:
  • אורקם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully