וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BNP פריאבס, הבנק הגדול בצרפת, רוכש מממשלת צרפת 10.9% ממניות קרדיט ליונס ב-2.2 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

24.11.2002 / 9:18

העסקה עשויה לסמן את תחילתו של מאבק שליטה על הבנק השישי בגודלו בצרפת, בו מחזיק קרדיט אגריקול, הבנק השני בגודלו בצרפת, 10.5% מהמניות



BNP פריבאס, הבנק הגדול בצרפת, הסכים לרכוש מממשלת צרפת 10.9% ממניות קרדיט ליונס, הבנק השישי בגודלו במדינה, תמורת 2.2 מיליארד דולר.



BNP צפוי לבצע את הרכישה לפי מחיר של 58 יורו למניה, מחיר הגבוה ב-49% ממחיר הסגירה של מניית קרדיט ליונס ביום שישי. בהודעת משרד האוצר של צרפת נאמר כי הצעת הרכש של BNP זכתה משום שהיתה גבוהה בהרבה מההצעות המתחרות. עם זאת לא מסר המשרד באילו הצעות מדובר.



הרכישה עשויה לסמן את תחילתו של מאבק שליטה על קרדיט ליונס, בו יש לקרדיט אגריקול, הבנק השני בגודלו בצרפת, החזקות של 10.5% מהמניות.



בשנת 1999 מכרה ממשלת צרפת מניות של קרדיט ליונס, ומאז נשלט הבנק על ידי קבוצה של משקיעים, בהם הבנק קרדיט אגריקול, חברת הביטוח הצרפתית AXA, ענקית הביטוח האירופית אליאנץ והבנק הגרמני קומרצבנק.



קרדיט ליונס הגיע על סף פשיטת רגל בשנות ה-90 אחרי סדרה של רכישות, בהן רכישה אולפן הקולנוע האמריקאי MGM. כוח העבודה של הבנק, שנוסד בשנת 1863, מונה למעלה מ-30 אלף עובדים.



BNP סבל מנפילה של 23% ברווח ברבעון השלישי של השנה בשל הפסדים על השקעות. הבנק מסר כי לרכישת מניות קרדיט ליונס לא תהיה השפעה משמעותית על מצבו הפיננסי. BNP נאלץ ברבעון האחרון הפריש 244 מיליון דולר לכיסוי הפסדיו על השקעות, וסיים את הרבעון עם רווח של 572 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully