וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס חירום בעקבות משבר הדולר: "התעשייה בסכנה ממשית"

יובל אזולאי

21.1.2018 / 16:48

הפסדים של 400 מיליון שקל למלונאים ומעל 80% מהחברות התעשייתיות מדווחות על ירידה ברווח הנקי כך עולה מסקר של התאחדות התעשיינים. לטענת המלונאים במהלך השנה נרשמו הפסדים בהיקף של כ-400 מיליון שקל ועל שחיקה ברווחיות בשיעור של כ-5% בממוצע

דולרים. רויטרס
דולרים/רויטרס

כ-28% מהחברות התעשייתיות דיווחו על צמצום במצבת העובדים שלהן ויותר מ-80% מהחברות דיווחו על פגיעה משמעותית ברווח הנקי שלהן, כך עולה מסקר שעשו התאחדות התעשיינים והתאחדות בתי המלון. הנתונים הוצגו בכנס חירום שמתקיים בשעה זו בתל אביב על רקע המשבר בדולר מהשנה האחרונה. במהלך 2017 שער הדולר צנח בכ 8.5% לעומת השקל ומתחילת 2018 הדולר ירד בשיעור של 1.8%.

עוד עולה מהסקר שהוצג במסגרת הכנס כי 46% מהחברות דיווחו על ירידות כמותיות במשלוחי היצוא; 26% מהחברות מדווחות על ירידה במכירות המקומיות ומעל 50% מהחברות טענה כי איבדו לקוחות בעקבות בכושר התחרות שלהן. לטענת המלונאים במהלך השנה האחרונה בתי המלון ברחבי הארץ רשמו הפסדים בהיקף של כ-400 מיליון שקל ועל שחיקה ברווחיות בשיעור של כ-5% בממוצע.

לדברי נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, "התעשייה הישראלית מצויה בסכנה ממשית ולא ניתן להמשיך להיות תחרותיים, לבצע עסקאות חדשות או להמשיך בעסקאות קיימות בשערי המטבע הקיימים. זאת לא בעיה חדשה, אך היא הולכת ומחמירה ונראה שהמשבר לא מנוהל כלכלית".

נשיא התאחדות בתי המלון אמיר חייק, אמר כי "ככל ששער הדולר יישחק, התעשיות היצרניות, כמו המלונאים ימשיכו להיפגע. ירידת הדולר הסבה מכה קשה לענף המלונות שכן מחצית מההכנסות שלו - היא דולרית ולעומת זאת ההוצאות שלו שקליות. החוסן שלנו ניזוק וכך גם כושר התחרות מול חו"ל. אין פתרונות קסם, אבל חשוב שבנק ישראל ומשרד האוצר יידרשו לכך".

יו"ר איגוד תעשיות ההייטק בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל חברת באטמ, צבי מרום אמר בהתייחס למשבר המתמשך בשער הדולר כי "הירידה המתמשכת בשער הדולר פוגעת בכושר התחרות של ההייטק הישראלי תוך עלייה מסחררת בשווי הדולרי של המשכורות ובהתאמה, מעלה את עלות התוצר שמושפע מעלות המשכורות. כשהתוצר הסופי יקר כושר התחרות שלנו בשווקים הגלובאליים נפגע מאד".

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully