וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחירים יצנחו? התקנות לפתיחת שוק התמרוקים לתחרות יוגשו היום לכנסת

21.1.2018 / 0:00

משרדי הבריאות, האוצר והכלכלה הגיעו להסכמות בעניין קידום רפורמת מוצרי הטיפוח והתמרוקים, המבקשת לפתוח את שוק הטואלטיקה בישראל לתחרות. "מחירי המוצרים נמצאים בעלייה מתמדת בפער משמעותי מהעולם - דרושה רגולציה להסרת חסמים"

מברשת שיניים ותמרוקים בחדר אמבטיה. ShutterStock
הרפורמה יוצאת לדרך. תמרוקים/ShutterStock

רפורמת התמרוקים יוצאת לדרך: משרדי הבריאות, האוצר והכלכלה יגישו היום (שני) לכנסת את תקנות התמרוקים. זאת לאחר שהגיעו להסכמות בעניין קידום הרפורמה, המבקשת לפתוח את תחום הטואלטיקה בישראל לתחרות על ידי הסדרת רגולציה חדשה בשוק שפעילותו נאמדת ב-8.6 מיליארד שקל בשנה.

התקנות מתבססות על עקרונות הרגולציה האירופית, בה מוצרים יכולים להיכנס לשוק לאחר תהליך קצר של נוטיפיקציה (הודעה), בתום בדיקת המוצר על ידי נציג הממונה על ידי יצרן או יבואן; וזאת תוך קביעת מנגנוני בטיחות ואימוץ הסטנדרטים המקובלים באירופה ובמדינות המפותחות.

במשרד הכלכלה מציינים כי השוק הישראלי צפוי להיפתח בעקבות רפורמה זו לתחרות, מה שיוביל להעלאת מגוון המוצרים והחברות הפועלות בשוק ולהורדת מחירים. כמו כן, מעריכים במשרד כי הרפורמה תגדיל את היקף הייצוא של מוצרים ישראליים באיחוד האירופי ותוביל להסרת החסמים בשל הדמיון ברגולציה.

התחרות תגדל - המוצרים יוזלו?

משרד הכלכלה: "שוק מוצרי הטיפוח והתמרוקים הוא שוק ריכוזי, המאופיין בחסמי יבוא רבים התורמים לשמירת הריכוזיות בו"

בנוסף, מבקשות התקנות להסדיר מסלול יבוא מקביל של מרבית המוצרים ממדינות מוכרות, אשר יבוצע בנוהל חדש תוך שמירה על בריאות הציבור; וכן תוסדר הוראת מעבר ביחס לרישיונות של יבואנים המייבאים לישראל תמרוקים שאינם משווקים למדינות מוכרות, מה שיאפשר את המשך השיווק שלהם לתקופה של 5 שנים מיום כניסת הרפורמה לתוקף.

על מנת להקל על יבוא בשמים וסבונים, סוכם במסגרת התקנות שאלה יישארו באחריות משרד הכלכלה, ויערכו תיקוני החקיקה הנדרשים על ידי משרד הבריאות, עוד טרם כניסת התקנות לתוקף. עוד סוכם כי 3 המשרדים ידונו בחודשים הקרובים על מתווה להכנסת מדינות נוספות לרשימת המדינות המוכרות.

ממשרד הכלכלה נמסר כי "שוק מוצרי הטיפוח והתמרוקים הוא שוק ריכוזי, המאופיין בחסמי יבוא רבים התורמים לשמירת הריכוזיות בו. היבואנים הגדולים של המותגים החזקים של החברות הבינלאומיות, שהם מעטים, מרכזים כוח שוק רב. בעיה זו באה לידי ביטוי בכך, שעל אף שמדובר בשוק שנתח היבוא בו גדל כל הזמן ביחס להוצאה הפרטית, מחירי המוצרים נמצאים בעלייה, קיימים פערים משמעותיים במחירים בין ישראל והעולם, ורווחיות היבואנים נמצא בעלייה מתמדת. מצב זה דורש פעילות רגולטורית נוספת להורדת החסמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully