וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי מכניס את הקרן של מייקל דל כשותפה בפעילות ארה"ב

עירית אבישר

22.1.2018 / 9:53

הבנק מוכר 15% מלאומי ארה"ב לפי שווי של 940 מיליון דולר לשתי קרנות השקעה אמריקאיות. העסקה לא צפויה להניב לבנק רווח משמעותי

רקפת רוסק עמינח. תמר מצפי, גלובס
רקפת רוסק עמינח/גלובס, תמר מצפי

בנק לאומי מכניס שותפים אסטרטגיים לפעילות בארה"ב. היום (ב') הודיע הבנק כי ימכור 15% ממניותיו בלאומי ארה"ב בתמורה ל-141 מיליון דולר. המניות יימכרו לשתי קרנות השקעה אמריקאיות: קרן אנדיקוט (Endicott) וקרן MSD, המנהלת את נכסיהם של מייקל דל, מייסד חברת דל ומשפחתו. העסקה משקפת ללאומי ארה"ב שווי של 940 מיליון דולר. לאומי ארה"ב מנוהל ע"י אבנר מנדלסון. העסקה לא צפויה להניב לבנק רווח משמעותי.

מדובר בעסקה אסטרטגית עבור הקרנות. אחד משותפיה של קרן אנדיקוט צפוי להתמנות לדירקטוריון לאומי ארה"ב. בנוסף הציפייה היא שכניסתן של שתי הקרנות להשקעה, תסייע ללאומי ארה"ב להתרחב בפעילות זו.

קרן אנדיקוט הוקמה לפני 22 שנים, והיא מתמחה בהשקעות בחברות מתחום הפיננסים, ובפרט בבנקים, ואמורה להיות השותף הפעיל יותר בהשקעה, שיסייע ללאומי ארה"ב בהתרחבותו. קרן MSD היא קרן פרטית שהוקמה לפני 19 שנים במטרה לנהל את נכסי משפחת מייקל דל. כאמור דל הקים את חברת המחשבים דל, הנחשבת לאחת המובילות בעולם בתחומה, והונו מוערך במעל ל-20 מיליארד דולר.

"לאחר בחינת חלופות שונות בחרנו להתקשר עם אנדיקוט ו-MSD. הידע והניסיון שלהם צפויה לסייע ללאומי ארה"ב בהרחבת מגוון הלקוחות, התרחבות לאומי טק בארה"ב ונגישות משמעותית לשוק ההון האמריקאי", מסרה מנכ"לית לאומי רקפת רוסק-עמינח.

בנק לאומי צמצם משמעותית את הפעילות הבינלאומית שלו בשנים האחרונות על רקע החקירה שעבר מול הרשויות בארה"ב. הבנק סגר את פעילות הבנקאות הפרטית במקומות שונים בעולם ובראשם שוויץ, ובאחרונה נודע כי מכר את הפעילות ברומניה שהסבה לו הפסדים של מאות מיליוני שקלים לאורך השנים. יחד עם זאת, בבנק החליטו להתמקד בפעילות בארה"ב ובפעילות בלונדון ולפתח ולהרחיב את שתיהן.

לאומי ארה"ב הוקם לפני 50 שנה, והוא עוסק בעיקר בתחום האשראי העסקי לחברות בסדר גודל בינוני, וכן בבנקאות פרטית ללקוחות אמריקאים. הבנק עובד בעיקר מול חברות בתחום הנדל"ן, הייטק ומסחר. לבנק 5 סניפים בהם בניו-יורק וקליפורניה. סך תיק האשראי של הבנק הוא מעל 4.5 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully