וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב תחילה": מכסי מגן על ייבוא מכונות כביסה ופאנלים סולריים

בצעד משמעותי ראשון בתחום הסחר מאז ההכרזה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על פרישה מהסכם השותפות הטראנס-פסיפי הוטלו מכסים בגובה של עד 50% על ייבוא מוצרים זרים. התנגדות מצד סין ודרום קוריאה

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: טראמפ מכריז על כוונותיו הכלכליות לאחר היבחרו לנשיאות)

בהתאם למדיניות הסחר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ המאמין ב"אמריקה תחילה" הטילה ארצות הברית מכסי מגן על ייבוא מכונות כביסה ופאנלים סולריים, כך דיווח אתר החדשות הבריטי, ה-BBC. אחד מדוברי הממשל אמר כי הצעד נועד להגן על היצרנים המקומיים. "הממשל תמיד מגן על עובדים, חקלאים, חוואים ואנשי עסקים אמריקאיים", אמר הדובר. גורמים בממשל אף אמרו שלא מדובר בצעד האחרון מסוג זה שבכוונת הממשל האמריקאי לנקוט.

מדיניות זו היתה אחת מהבטחותיו הראשונות של טראמפ. בנאום ההשבעה שלו הבטיח טראמפ להגן על גבולות ארה"ב ממדינות אחרות ש"מייצרות את מוצרינו, גונבות את החברות שלנו והורסות את עבודותינו". המכסים הנוכחיים הם הצעד המשמעותי הראשון שעושה טראמפ בכיוון מאז ההחלטה לפרוש מהסכם השותפות הטראנס-פסיפי (TPP) ולנהל משא ומתן מחודש על הסכם הסחר החופשי הצפון אמריקאי (NAFTA).

על פי ההחלטה, על 1.2 מיליון מכונות הכביסה הראשונות שייובאו לארה"ב בשנה הקרובה יוטל מכס של 20% ועל כל המכונות שייובאו לאחר מכן יוטל מכס של 50%. בשנה השלישית לתקנה יעודכנו האחוזים ל 16% ו-40% בהתאמה. על ייבוא פאנלים סולריים יוטל מכס של 30% שיירד ל-15% בשנה הרביעית לתקנה. בכל שנה יהיו 2.5 ג'יגהוואט של תאים סולריים פטורים ממכס.

מטבח המאובזר במכונת כביסה ומייבש כביסה שאטרסטוק. ShutterStock
מכונות כביסה/ShutterStock

ההחלטה התקבלה בברכה על ידי החברות האמריקניות. "הכרזה זו מסיימת כמעט עשור של דיונים וכתוצאה ממנה ייפתחו משרות ייצור חדשות באוהיו, קנטאקי, דרום קרוליינה וטנסי", אמר יו"ר חברת ווירפול ג'ף פטיג. מניות ווירפול זינקו ב-2.5% בעקבות ההודעה על המכסים.

עם זאת ההחלטה זוכה לביקורת רבה מצד סין ודרום קוריאה - שתי המדינות שיושפעו בצורה הקשה ביותר מהחלטה זו. דובר ממשלת סין וואנג הא ג'ון אמר כי בייג'ינג מביעה "אי שביעות רצון חזקה" מהמהלך. וואנג הזהיר כי "יחד עם חברים אחרים בארגון הסחר העולמי סין תגן בתקיפות על אינטרסיה הלגיטימיים". לדבריו, המכסים מדאיגים לא רק את שותפות הסחר של ארה"ב אלא גם יזמים רבים בארה"ב עצמה.

גם ארגוני הסביבה מותחים ביקורת על מכסים אלה בטענה שהיא תגרום להתייקרות הפאנלים הסולריים ותעכב את המעבר לשימוש באנרגיה ירוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully