וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ניו יורק דורשת גילוי נאות גם מהמדיה

דפנה מאור

24.11.2002 / 12:44

דורשת חשיפת אחזקות של אנליסטים המצוטטים בעיתונות; נציגי ענף העיתונות מתנגדים לדרישה; באירופה נוטה הנציבות האירופית לקבל את עמדת כלי התקשורת ולהסיר דרישה דומה

בורסת ניו יורק פנתה את רשות ני"ע בבקשה כי תדרוש מהעיתונים בארה"ב לפרסם גילוי נאות ולחשוף אחזקות של אנליסטים ובנקאי השקעות המצוטטים במאמרים. כלל זה כבר חל על ראיונות טלוויזיוניים מאז יולי השנה.

הדרישה נועדה לחשוף כל קשרי חיתום וקשרים אחרים שיש בין פרשנים ומשקיעים המתראיינים בכלי התקשורת, לבין חברות הנדונות על ידם. המשקיעים הקטנים בוול סטריט נרעשו בשנה האחרונה מחשיפתם של אנליסטים אשר פעלו תחת ניגוד עניינים בהמלצותיהם על חברות. בין היתר פירסמו אנליסטים דו"חות מחקר חיוביים על חברות שלא בתום לב, ומתוך כוונה להשיג עבור הבנק שלהם עסקי חיתום מכניסים.

הרשויות הפדרליות בארה"ב נמצאות בימים אלה במשא ומתן להגיע להסדר עם הבנקים הגדולים בוול סטריט, ולקבוע אמות מידה חדשות לפעולתם. על פי הערכותף ישלמו הבנקים קנסות של מאות מיליוני דולרים, שיגיעו לסך של מיליארד דולר, כדי ליישב תביעות נגדם.

החלת הדרישה על עיתונים עלולה לגרום לתוצאות בלתי רצויות, טוענים נציגי המדיה. בין היתר טוענים ארגונים של ענף העיתונות כי למדיה המודפסת מקום מוגבל לפרסום דיסקליימרים, וכי דרישה לחשיפת החזקות של מקורות עלולה לגרום לסירובם להתראיין ובכך למנוע מהציבור מידע רב ערך.

רשות ניירות ערך צפויה לפרסם את דרישתה של בורסת ניו יורק ולבקש תגובות מכלי התקשורת.

באירופה דרשה הנציבות האירופית חשיפה הולמת מהעיתונות, ועוררה בכך מחלוקת קשה עם העיתונים הבולטים ביבשת. העיתונאים טוענים כי הדרישה היא אמצעי לכפות רגולציה מיותרת על העיתונות, מכיוון שכבר קיים כלל המחייב גילוי נאות במקרה שהוא רלוונטי לדיווח. הנציבות האירופית דנה בנושא בימים אלה, ולפי הערכות היא נוטה לקבל את חוות דעתם של נציגי העיתונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully