וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפשרה בתביעה הייצוגית נגד נייס בת"א מסתמנת פשרה גם בארה"ב: תשלם למשקיעים כ-10 מיליון דולר

אמיר הלמר

24.11.2002 / 12:18

כך נודע ל-TheMarker; התביעה הוגשה בגין התיקון לאחור של תוצאותיה הכספיות, עליו הודיעה בתחילת 2000; לאחר אישור הפשרה יגישו עוה"ד את בקשתם לשכר טרחה



מאת גתית פנקס ואמיר הלמר



חברת נייס מערכות הישראלית נמצאת בימים אלה לקראת סגירת פשרה בעניין התביעות הייצוגיות שהוגשו כנגדה לפני כשנה בטענה להטעיית המשקיעים בארה"ב - כך נודע ל-TheMarker. הסכום אותו תשלם נייס לבעלי מניותיה במסגרת הפשרה נאמד בכ-10 מיליון דולר, והוא יכוסה על ידי חברות הביטוח שעורכות כעת בדיקות סופיות בעניין - כלומר, הסכום לא ייצא מקופת החברה.



נייס היא מניה דואלית, שנסחרת הן בבורסת הנאסד"ק והן בבורסת תל אביב, לפי שווי שוק של 120 מיליון דולר. דובר נייס סירב להגיב.



הפשרה עם המשקיעים, שרכשו מניות של החברה בנאסד"ק, מגיעה כ-8 חודשים לאחר חתימה על פשרה בתביעה הייצוגית שהוגשה נגד החברה בישראל בשם בעלי מניות שרכשו את מניות החברה בבורסה הישראלית. במסגרת פשרה זו נקבע כי נייס תשלם למשקיעים הישראלים 3.2 מיליון דולר - סכום שכולל שכר הטרחה לעו"ד שייצגו את התובעים הגיע ל-4 מיליון דולר.



התביעות הייצוגיות נגד נייס הוגשו בגין התיקון לאחור של דו"חותיה הכספיים בשנים 1999 ו-2000 בעקבות תקנת SAB-101. בחודש פברואר 2000 הודיעה נייס למשקיעים כי היא נאלצת לערוך מחדש את דו"חותיה הכספיים מאחר שלא תוכל להכיר בהכנסות שנבעו ממכירות החברה הבת האמריקאית והמפיצה שלה, סטיבנס, זאת עד שהאחרונה תמכור את מוצריה של נייס בפועל. לאור העובדה שנייס כבר הכירה בהכנסות מסטיבנס, היא ביצעה מחיקה של 2.2 מיליון דולר בדו"חות של 2000. בעקבות אותה הודעה נחתך מחיר המניה ב-30% באותו היום.



בגין התיקון לאחור של הדו"חות הוגשו כנגד נייס בארצות הברית עשרות תביעות ייצוגיות, כאשר את הראשונה הגיש משרד אמריקאי הפועל בשיתוף עם משרד דקל סבו הישראלי. לאחר הליכים מקדמיים בחר ביהמ"ש בניו ג'רזי בשלושה משרדי עורכי דין להוביל את התביעה. לאחר שהפשרה תוגש לבית המשפט ותאושר, יגישו משרדי עורכי הדין את בקשתם לשכר טרחה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully