וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינפיניון תעביר אחת מפעילויות הפיתוח לחברת אופטון

צורי דאר

24.11.2002 / 13:18

מהלך המיזוג יושלם בתוך כשנה ובסיומו תעסיק החברה הממוזגת כ-50 עובדים, כשמחציתם יהיו במקור מאינפיניון וימשיכו לעבוד במרכז הפיתוח של החברה במינכן

חברת אינפיניון החליטה לפצל את פעילות הפיתוח מרבבי התדר (Wavelength multiplexing) שלה ולהעבירה לחברת הסטארט אפ הישראלית אופטון (Optun).

במסגרת מהלך זה יועבר כל הקניין הרוחני, הפטנטים והמוצרים שבפיתוח שבחטיבת ה- Arrayed Waveguide Gratings (AWGs) של אינפיניון לאופטון. כמו כן תשקיע אינפיניון בחברה הממוזגת, שתמשיך להיקרא אופטון, תמורת מניות במסגרת גיוס הון פרטי אותו מנהלת חברת הסטארט אפ בימים אלה.

על פי מקורות, החברה קיבלה עד כה התחייבויות להשקעה בהיקף של כ-10 מיליון דולר מאינפיניון, חברת ההשקעות SEED GmbH ומשקיעים קיימים - קרנות ההון סיכון בנצ'מרק ודלתא ונצ'רס. עם זאת, נמסר, סכום זה אינו סופי כיוון שסבב זה עדיין פתוח למשקיעים נוספים.

אינפיניון, שפוצלה מענקית האלקטרוניקה סימנס לפני מספר שנים, מסרה כי המהלך נובע מכוונתה להתמקד בפעילות הליבה - פיתוח משדרים ומערכות תקשורת.

על פי אינפיניון, מהלך המיזוג יושלם בתוך כשנה ובסיומו תעסיק החברה הממוזגת כ-50 עובדים, כשמחציתם יהיו במקור מאינפיניון וימשיכו לעבוד במרכז הפיתוח של החברה במינכן. אינפיניון אף תשמש כספקית המוצרים של אופטון ותפטור את החברה מן הצורך מלהשקיע בשיווק.

החברה מנהלת בימים אלה מגעים לשילוב מוצריה במערכות של ספקיות ציוד תקשורת אולם אינה צופה הכנסות משמעותיות לפני שנת 2004.

אופטון, הממוקמת בחיפה, הוקמה ב-2000 בידי פרופ' מאיר אורנשטיין ופרופ' נמרוד מויסיב. החברה מפתחת שבבים אופטיים מלאים המשתלבים במערכות אופטיות של חברות אחרות ומאפשרים העברה מהירה מערוץ לערוץ.

אופטון גייסה לפני שנה 8 מיליון דולר לפי שווי חברה של 20 מיליון דולר אחרי הכסף. את הגיוס הובילה השלוחה הישראלית של קרן ההון סיכון האמריקאית בנצ'מרק, שהשקיעה בחברה כ-5 מיליון דולר, וכן השתתפה בו קרן ההון סיכון הישראלית דלתא, שהשקיעה בחברה כ-3 מיליון דולר בסבב הגיוס הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully