וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בארונ'ס": סיסקו יצאה מחוזקת ממשבר הטכנולוגיה והטלקום

סוכנויות הידיעות

24.11.2002 / 13:38

ברבעון האחרון הכנסותיה עלו ב-9% לעומת ירידה ממוצעת של 48% בהכנסות 10 המתחרות הגדולות שלה



סיסקו , יצרנית ציוד האינטרנט הגדולה בעולם, יצאה ממשבר הטכנולוגיה חזקה מאי פעם, כך טוען מאמר של מגזין "בארונ'ס". החברה נותרה נטולת חובות, עם קופת מזומנים עצומה ואפילו צמיחה חיובית בהכנסות, לעומת נפילה חדה בהכנסות המתחרות בענף.



המאמר טוען כי אין חברת טכנולוגיה הנמצאת בעמדה טובה משל סיסקו לנצל לטובתה מפנה חיובי בשוק, לכשיגיע זה. סיסקו נמצאת על סף חדירה לתחומים חדשים בתקשורת, בעיקר טלפוניית אינטרנט, אחסון מידע, אבטחת מידע ורשתות אלחוט.



לא שסיסקו לא סבלה מהמשבר בתחום הטכנולוגיה. לאחר עלייה של 75% מתחילת אוקטובר, מנייתה עדיין נסחרת בכ-15 דולר, וסיסקו נמצאת בשווי הקטן ב-80% משוויה בשיא, אשר היה 550 מיליארד דולר. עם זאת, שוויה הנוכחי - 107 מיליארד דולר - גדול בכמה מונים משל כל אחת ממתחרותיה.



חולשה נוספת שמאיימת על סיסקו היא דווקא הדומיננטיות שלה בשוק הנתבים והציוד לרשתות עסקיות. בשוק זה, המכניס 80% ממכירותיה של סיסקו, מחזיקה החברה 70% מכלל תחום מתגי האתרנט ו-90% משוק הנתבים - כך שאפשרויות הצמיחה שלה מוגבלות.



שוק הטלקום, בו סיסקו היא שחקנית קטנה, עם נתח של 3%, עדיין סובל מהאנג אובר נוראי, ולא צפוי להתאושש בקרוב. אולם "בארונ'ס" טוען כי אם סיסקו תוכל להכפיל נתח זה באמצעות מכירת ציוד תקשורת אופטי, וביסוס מעמדה כספקית מובילה של ציוד טלפוניית IP, היא תמצא מקור צמיחה שופע.



מנייתה של סיסקו נסחרת היום במכפיל של 28 לעומת הרווחים הצפויים לה בשנת הכספים המסתיימת ביולי 2003, ובמכפיל 25 לעומת השנה הבאה אחריה. זהו איננו מחיר זול מדי, אולם "בארונ'ס" טוען כי מכלול הגורמים המשחקים לטובתה של סיסקו הופכים אותה להשקעה אטרקטיווית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully