וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ חייב את קופת התגמולים של עיריית ת"א לאפשר לעובדים לפדות כספם אחרי 15 שנה

TheMarker

24.11.2002 / 14:46

המפקח על הביטוח: "תקנון הקופה שקבע כי משיכת כספים תתאפשר רק בעת פרישתו של העמית מעבודתו אינו תקין"



המפקח על הביטוח, אייל בן שלוש מסר היום כי, עובדי עיריית ת"א המפרישים במעמד עצמאי ל"קופת התגמולים של העובדים בעיריית ת"א-יפו" יוכלו לפדות את כספם בחלוף 15 שנה ולא בעת פרישתם.



המפקח סבור כי, תקנון הקופה שקבע כי משיכת כספים תתאפשר רק בעת פרישתו של העמית מעבודתו אינו תקין וכי יש בכך משום פגיעה בזכויות העמיתים ועל הקופה לשנות את תקנונה באופן שיתאים להוראות תקנות מס הכנסה ולנהוג בכל קופות הגמל האחרות. ובכך לאפשר לעובדים החוסכים במעמד עצמאי למשוך את כספם כבר לאחר 15 שנה מיום ההפקדה הראשון ולא בעת פרישתם מהעבודה.



לאור סירובה של הקופה לבצע את השינוי האמור, הודיע המפקח על הביטוח במכתבו לקופה כי היא אינה רשאית לקבל הפקדות חדשות במעמד עצמאי, וזאת עד שתפעל לשינוי התקנון ותיידע את העמיתים על כך.



קופת התגמולים עתרה לבג"ץ למתן צו ביניים ובג"ץ דחה את עתירתה של הקופה וחייבה לאפשר משיכת כספים של עמיתים החוסכים במעמד עצמאי ובעלי וותק של מעל 15 שנה.



בסיום ההליך שניהל אגף שוק ההון במשרד האוצר כנגד הנהלת קופת הגמל ניתנים כעת למשיכה כספים העונים לקריטריונים שצוינו לעיל בסכום של כ-72.5 מיליון שקל וזאת מתוך סכום של כ - 340 מיליון שקל שמהווים סך נכסי הקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully