וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון דור, מחלוצי ההון סיכון, מתנגד לרישום אופציות כהוצאות

דפנה מאור

24.11.2002 / 15:08

לדבריו, הרעיון הוא "מטורף" ואינו צפוי להצליח, בשל שיטות החישוב השונות לערכן של אופציות



ג'ון דור, מאנשי ההון סיכון הבולטים בעמק הסיליקון, גינה קשות את הרעיון לרשום אופציות מניות בתור הוצאות. בפאנל שהוקדש למגמות טכנולוגיות בשנת 2003, הוביל דור דיון לגבי השינוי החשבונאי שהחלו חברות בוול סטריט לאמץ בניסיון להשיב את אמון המשקיעים.



ג'ון דור, בן 49, הוא שותף בקרן ההון סיכון היוקרתית בעולם, קליינר-פרקינס. דור היה מעורב כמשקיע וכדירקטור בהקמתן של כמה מחברות הכלכלה החדשה המצליחות בעולם, כמו קומפאק, נטסקייפ ואמזון. במהלך החודשים האחרונים, בהם התעצם גל החברות שהחליטו לרשום אופציות לעובדיהן בתור הוצאות, לא הביע דור את דעתו לגבי הסוגייה.



אולם בכנס שנערך לאחרונה אמר דור בלהט רב כי מדובר ברעיון "מטורף", שאינו צפוי להצליח, בין היתר בגלל חילוקי הדעות בנוגע לחישוב שוויין של האופציות. דור קרא לקהל המאזינים לשלוח מכתבים לנציגי חברות ולמחות על המעבר לרישום אופציות כהוצאות.



התנגדותו של דור לשינוי החשבונאי המוצע מובנת. דור היה אחד מהמשקיעים הבולטים בתחום הטכנולוגיה בכלל והאינטרנט בפרט. חברות הטכנולוגיה היו המובילות בחלוקת אופציות לעובדיהן, כך שהפרויקטים בהם תומך דור עלולים להיפגע אם תתקבל החלטה גורפת לגבי רישום האופציות כהוצאות.



סיסקו, מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, חישבה ומצאה כי רישום אופציות כהוצאות על ידה היה מקצץ ב-60% את הרווח הנקי שלה ברבעון שהסתיים ב-26 באוקטובר. בהתבסס על שיטת בלאק שולס, המקובלת ביותר בחישוב שווי אופציות, היו הוצאותיה על אופציות מסתכמות ב-368 מיליון דולר ברבעון.



לו היתה סיסקו מדווחת על אופציות כהוצאות היה הרווח הנקי שלה ברבעון מסתכם ב-250 מיליון דולר לעומת רווח של 618 מיליון דולר שהופיע בדו"חות שלה. במונחי רווח למניה היה הרווח אחרי אופציות 3 סנט, לעומת רווח של 8 סנט למניה עליו דיווחה החברה ב-6 בנובמבר.



מתנגדים אחרים לרישום אופציות כהוצאות טוענים כי הן מהוות תגמול הוגן לעובדים נאמנים. אחד מהתומכים במתן אופציות היה אנדי גרוב, יו"ר אינטל. הוא הציע לטפל ישירות בשכרם המופרז של המנהלים, ולא לשים מחסומים בדרכן של האופציות לעובדים. הפילוסופיה של אינטל לפזר את העושר בקרב כל העובדים, כולל מזכירות ועובדי קו ייצור, ולא רק בקרב מנהלים בכירים, עומדת לזכות חלוקת האופציות, אומר גרוב. אינטל, לצד סיסקו ומיקרוסופט, היו בין החברות הבולטות אשר לא אימצו את השינוי החשבונאי.



בין התומכים ברישום אופציות כהוצאות היו וורן באפט וביל מילר - משקיעים ידועים בעלי גישה שמרנית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully