וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק: דודי ורטהיים רכש את מניות אחותו באלוני חץ

30.1.2018 / 16:08

המניות שבידי ורטהיים מהוות 19% מהון המניות של אלוני חץ. למשפחת ורטהיים יש שתי החזקות מרכזיות נוספות: בעלות בחברה המרכזית למשקאות ו-22% ממזרחי-טפחות

הלוואות, הלוואה, שטרות. ShutterStock
לאחר העסקה, יחזיק דודי ורטהיים בכ-19% מהון המניות של אלוני חץ, בשווי שוק נוכחי של כ-1.2 מיליארד שקל/ShutterStock

עסקה פנימית במשפחת ורטהיים, מהמשפחות העשירות בישראל. במסגרת העסקה עליה דיווח היום חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ רכש דודי ורטהיים את מניות אחותו, דרורית ורטהיים, בחברה.

לאחר העסקה, יחזיק דודי ורטהיים בכ-19% מהון המניות של אלוני חץ, בשווי שוק נוכחי של כ-1.2 מיליארד שקל.

את השליטה בחברה חולקת משפחת ורטהיים עם המנכ"ל נתן חץ, המחזיק בכ-15% מההון, בשווי נוכחי של כ-900 מיליון שקל.

מטעם דודי ודרורית ורטהיים נמסר: "דודי ודרורית ורטהיים מודיעים כי הגיעו היום, 30 בינואר 2018, להבנות כוללות ביניהם ביחס למכלול החזקותיהם בחברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה-קולה ישראל) ובחברת מ. ורטהיים (השותפה, בין היתר, בגרעין השליטה של חברת אלוני חץ).

ההבנות אליהן הגיעו דודי ודרורית, מצטרפות להסכם אליו הגיעו לפני מספר שנים ביחס להחזקותיהם בגרעין השליטה בבנק מזרחי-טפחות. דודי ודרורית ימשיכו להחזיק בקוקה-קולה ישראל ובבנק מזרחי-טפחות. כחלק מההבנות האמורות, רכש דודי ורטהיים מדרורית ורטהיים, את מלוא החזקותיה בחברת מ. ורטהיים. ההבנות שהושגו יאפשרו את המשך שגשוגה והצלחתה של קוקה-קולה ישראל ויתר תאגידי הקבוצה".

כאמור, מלבד אלוני חץ, למשפחת ורטהיים 2 החזקות מרכזיות נוספות: הבעלות בחברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה); והחזקה של 22% ממניות מזרחי-טפחות בשווי של כ-3.4 מיליארד שקל.

במסגרת חוק הריכוזיות, נדרשת המשפחה למכור את אחד מנכסיה הציבוריים (אלוני חץ או מזרחי-טפחות). החברה המרכזית למשקאות יוצאת מחוץ למשוואה, שכן היא אינה נחשבת תאגיד ריאלי משמעותי (מחזור המכירות והחוב שלה נמוכים מ-6 מיליארד שקל).

אלוני חץ, מחברות ההשקעה המצליחות בישראל בתחום הנדל"ן המניב, פועלת בישראל, באמצעות החברה הבת אמות. בארה"ב היא פועלת בוושינגטון באמצעות שותפות בחברת קאר (Carr), בלונדון באמצעות קרנות ברוקטון, ובבוסטון בשותפות עם אוקספורד פרופרטיז. בשווייץ אלוני חץ פועלת באמצעות החזקה בחברת PSP. לחברה גם פעילות בתחום האנרגיה המתחדשת, באמצעות החברה הבת אנרג'יקס. החברה נסחרת בבורסה בשווי של כ-6 מיליארד שקל, אחרי שטיפסה יותר מ-20% בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully