וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדען הראשי אישר מימון לפרויקטים של תדליס, אקסייטל, דיסקרטיקס ולנסלט - במסגרת תוכנית שת"פ ישראל-שוודיה

בעז בבאי

24.11.2002 / 17:35

הפרויקט של חברת מוביוס אושר גם כן, אבל הוא מותנה בצירוף שותף מסחרי; על פי הערכות, חברת אריקסון בוחנת הצטרפות לפרויקט



ועדת המחקר של המדען הראשי במשרד התעשייה והמסחר (תמ"ס) אישרה לראשונה מימון לארבעה פרויקטים שהוגשו ע"י החברות הישראליות, תדליס, אקסייטל, דיסקרטיקס (Discretix) ולנסלט (Lenslet), במסגרת תוכנית שיתוף פעולה עם שוודיה (SIBED).



פרויקט נוסף, של חברת מוביוס, אושר גם כן, אבל הוא מותנה בהצלחת החברה לצרף שותף מסחרי לפרויקט. על פי הערכות, חברת אריקסון השוודית בוחנת הצטרפות לפרויקט.



הפרויקט שבו שותפה חברת הסטארט אפ הישראלית תדליס כולל שתי חברות שוודיות המפתחות משחקים לטלפונים סלולריים - It's Alive ופיקופאן (Picofun), שנרכשה לאחרונה על ידי חברת אספירו השוודית. כמו כן משתתפת בפרויקט חברת Testbed Botnia, המספקת שירותי בדיקת התאמת יישומים לצרכן הסופי, שבעלי מניותיה כוללים את אריקסון וטליה. הפרויקט מתמקד במשחקים סלולריים מבוססי מיקום בסביבת קניונים ואזורים ציבוריים, תוך התאמת הפצת התכנים למשתמש הסלולרי בדיוק של עשרות מטרים.



חברת דיסקרטיקס מנתניה תשתף פעולה עם חברת סמארט טראסט, חברה בת של מפעילת הסלולר הפינית סונרה, בפרויקט לפיתוח מערכת אקטיווית לביצוע פעולות בנקאות מאובטחות באמצעות טלפונים סלולריים. תקציב הפרויקט נאמד בכ-2 מיליון יורו, מתוכו דיסקרטיקס תשקיע 0.5 מיליון יורו.



חברת It's Alive שותפה גם בפרויקט בתחום המשחקים בסלולר של אקסייטל הישראלית. הפרויקט של לנסלט מתמקד בפתרון לשיפור ביצועים של תחנות ממסר לתקשורת סלולרית.



כ-7 קבוצות, בהן שותפות כ-30 חברות ישראליות ושוודיות, הגישו הצעות לקבלת מימון של ממשלות ישראל ושוודיה, עבור פרויקטים משותפים בתחום התקשורת הסלולרית, בהיקף של 10 מיליון יורו. ההצעות הוגשו במסגרת תוכנית SIBED, שמטרתה ליצור שותפויות טכנולוגיות ועסקיות בין חברות ישראליות ושוודיות בתחום טכנולוגיית המידע.



הבקשות של החברות השוודיות השותפות ל-4 הפרויקטים שאושרו על ידי התמ"ס, כבר אושרו לפני שבועיים על ידי VINNOVA - הסוכנות הממשלתית השוודית לחדשנות. התקציב הכולל של שתי המדינות לתוכנית נאמד בכ-4 מיליון יורו לשנה, כאשר כל פרויקט יכול לקבל מימון ממשלתי משותף של עד 2 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully