וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוקי הדעות בין קליקסופטוור לליובושיץ קסירר נסבו גם על רישום חשבונאי של מכירת חובות לקוחות לבנק

גתית פנקס

24.11.2002 / 18:10

ליובושיץ קסירר במסמך של קליקסופטוור ל-SEC: "הדו"חות שביקרנו תואמים לכללי חשבונאות מקובלים; לא היה צורך לשנותם"; אסיפת בעלי המניות תתבקש לאשר מינוי ברייטמן אלמגור כרו"ח



חברת קליקסופטוור הישראלית, המתמחה בפתרונות לאופטימיזציה של מערך השירות בארגוני שירות, עברה טלטלות רבות בתקופה האחרונה. ברשימה המפוארת של הבעיות הקשות ניתן למנות תיקון לאחור של תוצאותיה הכספיות, החלפת משרד רואי החשבון ליובושיץ קסירר (ארתור אנדרסן לשעבר) בברייטמן אלמגור (דלויט טוש) והחלפת סמנכ"ל הכספים שמעון רוג'אני בשמואל ארבץ. קליקסופטוור אינה שופכת אור מלא על הנסיבות שהובילו להחלפת משרד רואי החשבון אולם היא מדגישה לאורך כל הדרך כי לא היו חילוקי דעות מהותיים בינה לבין ליובושיץ קסירר.



ובכן, מהזימון לאסיפת בעלי המניות שתתכנס ב-31 בדצמבר עולה כי דווקא היו מה שמכנה החברה כ"חילוקי דעות" בינה ובין ליובושיץ קסירר: במהלך 2001 נכנסה קליקסופטוור להסכם למכירת חלק מחוב לקוחותיה (Receivables) לבנק שאת זהותו היא אינה מסגירה. כתוצאה מכך, החברה חשבה כי יהיה נכון להוריד את סעיף יתרת הלקוחות בהצהרותיה ולהגדיל את יתרות המזומן, כך שתבוא לידי ביטוי מכירת החוב וקבלת המזומן.



בליובושיץ קסירר, לעומת זאת, סברו אחרת: מאחר שלשון ההסכם עם הבנק מספקת לו זכות החזרה במקרה שבו לא ניתן היה לאסוף את החובות, ליובושיץ קסירר המליץ להוסיף ולרשום את היתרה כחוב לקוחות ולא כמזומן, כדי למנוע מחיקות עתידיות. לאחר דיונים בין הנהלת החברה וועדת הביקורת שלה יחד עם ליובושיץ קסירר, החברה קיבלה את המלצת ליובושיץ קסירר.



פרט לנושא זה, כך נראה, טענה קליקסופטוור כי מדיניותה של ליובושיץ קסירר היתה מתירנית ולאור המסקנות שהוגשו על ידי ברייטמן אלמגור הוחלט לתקן הכנסות והפסדים ל-2000, 2001 והמחצית הראשונה של 2002. יצוין, כי עד לאישור החלפת משרד רואי החשבון, החברה אינה מעריכה כי תגיש את מסמך ה-10-Q לרשות ניירות ערך וכן ברבעון הרביעי של השנה יוגש ה-10-K השנתי באיחור.



טרם התיקון לאחור של הדו"חות נשכר משרד ברייטמן אלמגור וגוף חיצוני נוסף כדי לערוך חקירה פנימית בנוגע להכנסות מתוכנה שהוכרו על ידי החברה והחברה הבת שלה בבריטניה בשנים 2000 ו-2001, ולבקר את העבודה שביצע יועץ חיצוני עבור החברה הבת בארה"ב. מזימון אסיפת בעלי המניות עולה כי חלק מן הבעיות שהצריכו לדעת החברה תיקון לאחור של הדו"חות נבעו מביקורת שערך גוף חיצוני לחברה הבת בארה"ב (אם כי על הדו"חות השנתיים של החברה חתום ליובושיץ קסירר לבדו).



בהערת אגב נציין כי משרד ברייטמן אלמגור ויועץ עצמאי אחר שימשו כ"יועצים חיצוניים של ועדת הביקורת של החברה", והם ביצעו את החקירה והביאו - בעקיפין או שלא - להחלפה המיידית של ליובושיץ קסירר בלא אחר מאשר ברייטמן אלמגור.



"אנחנו ממשיכים לטעון כי הדו"חות ערוכים בהתאם לכללי חשבונאות מקובלים ואף אמרנו זאת לוועדת הביקורת. אין שום צורך לשנות את המספרים, שכן הם מתאימים לכללי חשבונאות אמריקאים מקובלים", טוענים ליובושיץ קסירר במסמך הזימון לאסיפה.



ליובושיץ קסירר חייב את החברה ב-57 אלף דולר עבור שירותים מקצועיים שניתנו לה בנושא עריכת הדו"חות לשנה שהסתיימה ב-2001 ו-38 אלף דולר עבור שירותי ייעוץ מס, ובאסיפה תתבקש החברה לאשר את השכר לברייטמן אלמגור.



משה בן בסט הוא יו"ר ומנכ"ל קליקסופטוור והוא מחזיק ב-19.7% מהחברה כולל אופציות או 11.4% ללא האופציות. רוג'אני הוא המנהל (מנהל לשעבר יש לומר) הבא אחריו עם 1.9% מהחברה כולל אופציות או 1.3% בנטרולן. שווי השוק של החברה הוא 6.3 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully