וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליין צפוי להותיר מחר את הריבית ללא שינוי ברמה של 9.1%

ליאור כגן

24.11.2002 / 11:18

פועלים: הרמה הנוכחית של הריביות מקשה מאוד את תהליך ההתאוששות של המשק; הריבית תישאר ללא שינוי זה החודש השישי ברציפות



נגיד בנק ישראל, דוד קליין, צפוי להודיע מחר כי ריבית בנק ישראל תיוותר ללא שינוי גם בחודש דצמבר ברמה של 9.1%. בכך יותיר קליין את הריבית ללא שינוי זה החודש השישי ברציפות, כאשר במהלך חודשים אלו התרחב פער הריביות בין ישראל לארה"ב ל-7.85%, בעקבות הפחתת ריבית בארה"ב.



קליין יותיר את הריבית ללא שינוי למרות לחצים הולכים וגוברים מצד הסקטור העסקי הקוראים לבנק ישראל להפחית את הריבית במשק. ראשי הסקטור העסקי טוענים כי הריבית הריאלית הגבוהה מקשה על יציאת המשק מהמיתון, ומביאה להתמוטטות עסקים. גם בבנק הפועלים מציינים כי הרמה הנוכחית של הריביות מקשה מאוד את תהליך ההתאוששות של המשק.



לפי הערכות בשוק ההון, קליין לא יפחית את הריבית כל עוד תקציב המדינה לשנת 2003 לא יעבור בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. רוב הכלכלנים מעריכים כי תהליך של הפחתת ריבית מתונה יחל רק בחודשים הראשונים של שנת 2003.



פער הריביות הגבוה בין השקל לדולר הוא הגורם העיקרי שתומך בימים אלו בשקל. סוחרים בשוק המט"ח מציינים כי הפרש הריביות מקטין באופן ניכר את אטרקטיווית ההשקעה בדולר. בבנק ישראל מייחסים חשיבות רבה ליציבות שער החליפין, על מנת למנוע זעזועים במשק כתוצאה משינויים חדים בשער החליפין, דבר הבא לידי ביטוי גם במדדי המחירים לצרכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully