וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נט ילן בהחלטה אחרונה מותירה את הריבית בארה"ב ללא שינוי

ניצן כהן

31.1.2018 / 21:00

ג'נט ילן מעבירה היום את תפוח האדמה הלוהט של "החזרה לנורמליות" למחליפה ג'רום פאואל. השווקים צופים העלאת ריבית ראשונה ל-2018 במרץ. תשואות האג"ח הממשלתי 2.73%

יו"ר הפדרל ריזרב ג'נט ילן ונשיא הבנק האירופי מריו דראגי, אוגוסט 2014. AP
ג'נט ילן/AP

בהתאם לתחזיות המוקדמות, ועידת השווקים הפתוחים (ה-FOMC) החליטה להשאיר את הריבית בחודשיים הקרובים ללא שינוי. זוהי למעשה ההחלטה האחרונה של הוועדה כשבראשה עומדת ג'נט ילן. בשלב הזה, מתומחרות 3 העלאות ריבית בשנה הקרובה כשהראשונה בסבירות של כמעט 90% תהיה כבר בחודש מארס הקרוב.


ילן לא תערוך היום מסיבת עיתונאים ונראה כי היא מעדיפה להשאיר את הבמה, להחלטות הקשות שיתקבלו במהלך השנה הקרובה, למחליפה ג'רום פאואל.

הנתונים הכלכליים מצביעים על תחילת תהליך של עליית אינפלציה שמקבלת ביטוי גם במסחר בשוק האג"ח. תשואות אגרות החוב הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים זינקו בחודש האחרון בלא פחות מ-33 נקודות והן ממשיכות להיות מתודלקות על ידי מכירות האג"ל על ידי הפד (בהיקף של 20 מיליארד דולר בחודש) ובכלי התקשורת האמריקאים מפרסמים בימים האחרונים כי למכירות האג"ח הממשלתיות מצטרפות בתקופה האחרונה הפירמות הבינלאומיות הגדולות כמו אפל, מיקרוסופט ואלפאבית (החברה האם של גוגל) שמחזיקות ביתרות כספים לא מבוטלות מחוץ לארה"ב, יתרות שמוחזקות בחלקן לפחות באג"ח ממשלתי אמריקאי.

למה הענקיות הצטרפו למכירות האג"ח?

על פי אנליסטים בארה"ב חברות אלה נערכות לרפורמת המס הגדולה של טראמפ ומעוניינות להחזיר את הכסף שהן מחזיקות מחוץ לארה"ב "הביתה" תוך שהן ישלמו מס מופחת על כספים אלה. יתרות מזומנים אלה מוחזקות, כאמור, בחלקן לפחות באג"ח ממשלתי אמריקאי והן הופכות כעת למזומנים.

תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים עומדות היום ברמה של 2.73%.

צריך לזכור שתהליך עליית תשואות זה עלול לגרום לזעזוע בשוק המניות וההערכות הן כי בתשואות של 2.8% בקירוב, עלול שוק המניות לספוג ירידות בטווח שבין 10% ל-15% אבל זה יהיה רק תיקון כלפי מטה. אך בתרחיש בו התשואות יעלו לאזור ה-3% שוק המניות עלול לספוג ירידות משמעותיות הרבה יותר.

בין אם הערכות אלה יתממשו ובין אם לא יותר קולות נשמעים היום בשוקי ההון העולמיים שמעריכים כי הנקודה בה תשואות האג"ח יחזרו להיות חלופה לשוק המניות קרובה מאוד.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'נט ילן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully