וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק דיסקונט הגיש לבית המשפט המחוזי בקשה לפירוק זאבי מחשבים

אסף ברגרפרוינד

24.11.2002 / 21:06

הבנק טוען כי החברה חייבת לו 13.4 מיליון שקל, וכי לאור מצבה הכלכלי הקשה יש למנות לה מפרק זמני; דיסקונט מציין כי אין לו כיום ערבות כלשהי להבטחת חוב החברה



בנק דיסקונט הגיש אתמול לבית המשפט המחוזי בקשה למנות מפרק זמני לחברת זאבי מחשבים וטכנולוגיה . לטענת הבנק, החברה חייבת לו 13.4 מיליון שקל, ולמרות דרישות חוזרות ונשנות היא נמנעת מלשלם את סכום החוב. בנק דיסקונט טוען באמצעות עו"ד גדי מויאל כי לאור מצבה הכלכלי הקשה של החברה יש למנות לה מפרק זמני. דיסקונט מציין בבקשה כי אין לבנק כיום ערבות כלשהי להבטחת החוב של זאבי מחשבים וטכנולוגיה.



מבקשת הפירוק עולה כי מקורו של החוב של זאבי מחשבים וטכנולוגיה לבנק, בשתי הלוואות שקיבלה החברה במהלך יוני 2000. לטענת הבנק, התנאי לקבלת ההלוואה היה התחייבות החברה שלא ליצור שיעבודים על רכושה ונכסיה מבלי לקבל את הסכמת הבנק, כל עוד יהיו לחברה חובות לבנק. דיסקונט טוען כי כבר לפני שנה הודתה החברה כי אין ביכולתה לפרוע את ההלוואות שקיבלה מהבנק.



דיסקונט מציין כי עקב מצבה הכלכלי הקשה של החברה, היא החלה לממש את נכסיה, ובין היתר את מניותיה בחברת סימטרון , שאותן מכרה תמורת 9.5 מיליון דולר. דיסקונט מציין כי ממכתב ששלחה החברה בתגובה להתראות בעניין פירעון החוב, עולה כי זאבי מחשבים וטכנולוגיה הגיעה להסדר עם הבנק הבינלאומי , שלפיו תשלם לבנק ריבית רגילה בגין הלוואותיה לתקופה של 3 חודשים תמורת תשלום של חצי מיליון שקל שתעביר לבנק. לטענת דיסקונט, ההסכם של החברה מעמיד את הבנק הבינלאומי במצב טוב יותר, וזאת על חשבון הנושים האחרים.



יש לציין כי זאבי מחשבים וטכנולוגיה חייבת לבנק הבינלאומי כ-20 מיליון שקל ולבנק הפועלים כ-8 מיליון שקל, וזאת בנוסף להערכה כי מניותיה של החברה משועבדות לבנק הפועלים בשל חוב של כ-60 מיליון שקל של קבוצת זאבי לבנק.



בקשת הפירוק שהגיש דיסקונט נגד חברת זאבי מחשבים וטכנולוגיה הוגשה 10 ימים לאחר שהבנק הגיש תביעה אישית בסך 18 מיליון שקל נגד זאבי וחברות סנואי ריבר ובלקן אירליינס שבבעלותו.



פרסום בקשת בנק דיסקונט התאפשר עקב החלטת השופטת ורדה אלשייך להיעתר לבקשת הארץ ו-TheMarker להסיר את צו איסור הפרסום שהוטל על הבקשה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully