וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייפאל לא תמשיך כספקית התשלומים הראשית באיביי

אושרית גן-אל

1.2.2018 / 12:16

איביי תחליף את פייפאל ב-Adyen ההולנדית. הצעד עשוי לתרום 2 מיליארד דולר להכנסות איביי

מטה איביי בסן חוזה, קליפורניה, אפריל 2011. AP
איביי/AP

אחרי שותפות של 15 שנה, פייפאל כבר לא תהיה ספקית התשלומים הראשית של איביי ותוחלף בחברת Adyen מאמסטרדם. משמעות הצעד היא שכשההסכם הנוכחי בין השתיים יפוג ב-2020, פייפאל כבר לא תקודם כאופציית התשלום המועדפת באתרי החברה בעולם, ולא תעבד את התשלומים בכרטיס אשראי עבור איביי. פייפאל עדיין תישאר אופציית תשלום לקונים באתר. איביי הודיעה כי תתחיל להעביר אחוז קטן מנפח התשלומים שלה לשותפתה החדשה כבר בהמשך השנה הנוכחית.

עבור איביי, הצעד מהווה דרך לקחת יותר שליטה על חווית הצ'קאאוט מהאתר, ולשפר את חווית המשתמש כמו שעשו באתרי קניות ענקיים מתחרים כמו אמזון ועליבאבא. השותפות עם איידן תאפשר להם להעניק יותר אפשרויות תשלום לקונים באתר, מאחר שאדיין תומכת ביותר מ-200 שיטות תשלום ברחבי העולם, לפי הפוסט הרשמי של איביי בו בישרה על השינוי .

הצעד צפוי להוסיף הכנסות של 2 מיליארד דולר לאיביי, כי היא תתחיל לגבות בעצמה מהמוכרים באיביי תשלום עבור שירות התשלומים, שהיום פייפאל גובה מהם. בהכרזה איביי ציינה כי "רוב המוכרים יכולים לצפות לירידה בעלות עיבוד התשלומים ".

חברת התשלומים אדיין הוקמה ב-2006 וכבר משתפת פעולה עם חברות בינלאומיות כמו אובר, נטפליקס וספוטיפיי. מדובר בעסקה ענקית לחברה בסדר הגודל שלה, שרשמה הכנסות של 178 מיליון דולר ב-2016 לעומת הכנסות של כמעט 11 מיליארד לפייפאל. אדיין צפויה לצאת להנפקה השנה.

פייפאל הפכה לספקית התשלומים הראשית של איביי ב-2003, מספר חודשים אחרי שאיביי רכשה את החברה בעסקה שמוערכת בשווי 1.5 מיליארד דולר. שתי החברות התפצלו לחברות ציבוריות נפרדות ביולי 2015 וחתמו על הסכם אופרציה לחמש שנים כדי לשמר שותפות קרובה .

מאז ההיפרדות, פייפאל שאפה לגוון את העסקים עמם היא פועלת אבל היא לא מגלה כמה מעסקיה מגיעים מאיביי. היום פייפאל שווה 102 מיליארד דולר ואיביי מוערכת ב-42 מיליארד דולר. מניית פייפל ירדה ב-12 אחוזים אחרי שעות המסחר בעקבות ההודעה.

  • עוד באותו נושא:
  • פייפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully