וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל הכתה את תחזיות הרווח וההכנסות; אכזבה ממכירות האייפון

דור צח

1.2.2018 / 23:30

החברה הגדולה ביותר בעולם פרסמה את דוחותיה הרבעוניים. אפל סיפקה תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי: 60-62 מיליארד דולר - מול צפי האנליסטים לתחזית של 65.9 מיליארד דולר

מפעל אפל בקליפורניה ארה"ב. Paul Sakuma, AP
אפל/AP, Paul Sakuma

אפל עקפה בפער קטן את תחזיות האנליסטים לרבעון האחרון של 2017. לפי הדו"חות הכספיים שפרסמה ענקית הטכנולוגיה הלילה (ה'-ו'), הכנסותיה בין אוקטובר לדצמבר עמדו על 88.3 מיליארד דולר, ביחס לציפיות שעמדו על 87.28 מיליארד. הרווח הנקי למניה עמד על 3.89 דולר (לא כולל התשלום החד-פעמי על רווחים מעבר לים בגין רפורמת המס של טראמפ), ביחס לציפיות האנליסטים שעמדו על 3.86 דולר למניה.

ההעדפה לאייפון X היא בשורה מעודדת מבחינת החברה, על רקע הדיווחים מתחילת השבוע שלפיהם היא חתכה בחדות את היקפי ייצור המכשיר היקר, על רקע אכזבה מהפופולריות שלו. מצד שני, לנחול אכזבה בהיקפי המכירות בעונת החגים זו בהחלט אכזבה מבחינתה, ודאי במה שהיה אמור להיות מחזור מכירות גדול במיוחד. מיד לאחר פרסום הדוחות המניה רשמה ירידות במסחר המאוחר. ייתכן שהדבר נובע גם מהערכת אפל ולפיה ברבעון הנוכחי תרשום הכנסות של 60 עד 62 מיליארד דולר, ביחס לציפיות האנליסטים העומדות על 65.9 מיליארד.

כמו היקף מכירות האייפון, גם האייפד (13.2 מיליון יחידות) ומחשבי המק (5.1 מיליון) נמכרו טוב פחות מהצפוי. מצד שני, אפל רשמה הכנסות גדולות מהצפוי של 5.5 מיליארד דולר מ"מוצרים אחרים". מדובר בקטגוריה הכוללת בין היתר את השעון החכם אפל ווטש ואת אוזניות ביטס, ואפל לא מציגה את מספר היחידות שנמכרו בכל מוצר בקטגוריה. הכנסות אפל מתוכנה, כולל משירותים כמו אייטיונס, אפל מיוזיק וחנות האפליקציות אפסטור, הסתכמו ב-8.5 מיליארד דולר. בשוק הסיני, שבו החברה משקיעה מאמצים ניכרים בשנים האחרונות, הסתכמו הכנסותיה ב-17.96 מיליארד - גבוה מהצפוי.

"אנחנו נרגשים לדווח על הרבע הגדול ביותר בהיסטוריה של אפל, שכלל את ההכנסות הגדולות ביותר אי פעם מהאייפון", אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, בהודעה על דוחות החברה. "אייפון X עבר את הציפיות שלנו, ומאז השקתו בנובמבר היה הדגם הנמכר ביותר של המכשיר בכל שבוע. מספר המכשירים הפעילים שלנו עבר את ה-1.3 מיליארד בינואר, עלייה של 30% בשנתיים, ועדות לפופולריות של מוצרינו ולשביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות".

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully